Carrotia (gra planszowa)

Carriotia współpracuje z graczami, aby szybko zbudować coraz większy labirynt, ruszając królikiem po marchewki, gdy skończą. Sekcja czasowa umożliwia graczom układanie płytek labiryntu w celu połączenia punktów początkowych i końcowych labiryntu, a następnie nieukończoną fazę, w której gracze na zmianę chodzą po planszy, próbując podnieść umieszczone żetony marchewki. Królik musi opuścić labirynt w ograniczonej liczbie ruchów, a rzeczy mogą się skomplikować, ponieważ różne ptaki również poruszają się i mogą wpływać na planszę. Wypełnij trzy stopniowo większe labirynty, a następnie policz swoje marchewki, aby zmierzyć wydajność. Trzydzieści marchewek to niewiarygodny wynik, a zebranie tylko dziesięciu marchewek oznacza, że ​​przed zimą są ciężkie czasy.

Carrotia
Wydawca: Mage Company
Wiek: 8+
Gracze: 1-6
Czas: 30 minut

Gra rozpoczyna się, gdy każdy z graczy rozdaje ręce kwadratowych płytek, które zostaną użyte do utworzenia mapy centralnej. Ta gra waha się od 5 płytek dla dwóch graczy do zaledwie 2 płytek dla pięciu lub sześciu graczy. Okrągła mapa mapy (jest kilka różnych) jest odwrócona i rozpoczyna się 30-sekundowy zegar. Gracze muszą teraz na zmianę wprowadzać, wymieniać lub obracać kafle, aby zbudować 3 * 3 “labirynt” swoimi kaflami. Każda karta mapy będzie wskazywała wejście, wyjście, które kafelki będą zawierały żetony marchewki i początkowe lokalizacje wszystkich ptaków. Po 30 sekundach płyta jest sprawdzana pod kątem dokładności. Jeśli od początku do końca nie ma ścieżki, lub kafelki są ustawione nieprawidłowo, gracze mogą wprowadzać poprawki, ale otrzymują 2 karne marchewki.

W fazie niezwiązanej gracze teraz na zmianę przenoszą wspólny żeton królika. Najpierw gracz rzuca kością dla każdego ptaka na planszy (jest jeden ptak na poziomie 1, dwa na poziomie 2 itd.) Następnie gracz przesuwa królika o jedną spację w dowolnym kierunku (podążając ścieżkami), zbierając wszystkie żetony marchewki, na których lądują. Wreszcie, każdy ruch ptaka zostaje rozwiązany. Ptaki poruszają się po planszy (w górę, w dół, w prawo, w lewo) i wpływają na ruch królika, powodują zmiany na planszy lub w pewien sposób ograniczają marchewkę. Każdy gracz ma specjalną moc, którą może użyć raz na fazę, na przykład latanie po planszy, wpływanie na zachowanie ptaków lub zbieranie dodatkowych marchewek. Żeton królika musi opuścić planszę w 10 rundach lub gracze tracą 1 marchewkę z ich wyniku.

Po zakończeniu pierwszej rundy rozdaje się więcej płytek i odwraca drugą kartę z labiryntem. Wyświetla labirynt 4 × 4 z nową marchewką, ptakiem i punktami wejścia / wyjścia. Gracze mają teraz 60 sekund na rozszerzenie i modyfikację poprzedniego labiryntu 3 × 3 w labirynt 4 × 4. Tak jak poprzednio, błędy skutkują karą punktową. Podczas fazy bez ruchu poruszają się teraz dwa ptaki, a królik musi wyjść z 15 ruchów. Trzecia i ostatnia runda kończy grę, tworząc labirynt 5 × 5 w 90 sekund, gdzie żeton królika musi teraz opuścić labirynt w 20 ruchach.

Ciekawy wariant do gry jest wliczony w cenę. Zamiast swobodnie przesuwać królika w fazie niezwiązanej, wszyscy gracze mają 30 sekund na rzucenie i umieszczenie jednej z kości ptaka. Po zakończeniu toczenia królik przechodzi przez labirynt po ruchach “zaprogramowanych” przez rzuty kostką. Ptaki nie są przenoszone, ale jeśli zostaną napotkane, ich efekt gaśnie. Napotkane marchewki są zbierane. W fazie 1 (siatka 3 × 3) wszystkie sześć kości ptaków są zaprogramowane i użyte jeden raz. W fazie 2 (plansza 4 × 4) kostki są zwijane i programowane dwukrotnie (z 30-sekundowym przewracaniem). Faza 3 powtarza się jak poprzednio, ale przechodzi przez trzy zaprogramowane obroty. Ostatecznym wynikiem jest ponownie całkowita liczba zebranych marchewek.

Jestem fanem gier kooperacyjnych. Na zmianę budowanie komunalnego labiryntu w określonym przedziale czasowym jest zabawne, ponieważ jedna osoba może próbować zrobić ścieżkę “A”, ale wtedy inny gracz pracuje nad zrobieniem ścieżki inaczej. To zestawienie współpracy z ostrym limitem czasu zapewnia interesującą rozgrywkę. Trzydzieści sekund to niewiele czasu, szczególnie dla 3 lub więcej graczy, aby koordynować, aby stworzyć prawidłowy (i użyteczny) układ. Nawet z dwoma graczami moje pierwsze kilka prób zaczęło działać przeciwko (lub w przeszłości) ograniczeniu czasowemu. Jest tu więc trochę umiejętności. Podoba mi się również zmienna prędkość (budynek) i nieużywane (ruchome) sekcje, ponieważ daje to grze dobry czas, a następnie bardziej relaksujący przepływ. W końcu nie jest to gra typu “must-play”, ale jest solidną grą kooperacyjną.

Bez żadnego tekstu gra może być grana prawie w każdym wieku. Oczywiście czynnik czasu może wchodzić w grę szczególnie młodszym dzieciom, ale można to łatwo dostosować, wydłużając lub pozbywając się ograniczeń czasowych. Być może nawet po prostu robiąc puzzle 3 × 3 lub 4 × 4 jako opcję.

Polecamy: terazwsieci.pl

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.