Carrotia

Carrotia to najnowsza gra firmy MAGE. To oparta na współpracy gra rodzinna w czasie rzeczywistym, w której królik musi zdobyć tyle marchewek, ile jest w stanie nakarmić swoją rodzinę. Ale uważaj na ptaki, nie lubią królików.

Runda w Marchewie podzielona jest na dwie części. W pierwszej części gracze zbudują labirynt w czasie rzeczywistym. W drugiej części rundy gracze na zmianę prowadzą królika przez labirynt, chwytając marchewkę po drodze i upewniając się, że ptaki nie mogą złapać królika lub marchewki. Gra trwa trzy rundy, a pod koniec trzeciej rundy gracze muszą zebrać pewną ilość marchewek, aby wygrać.

Marchew 3

Zanurzmy się trochę głębiej. Pierwsza część każdej rundy jest mierzona w czasie. Pierwsza runda zajmuje 30 sekund, druga 60 i podczas ostatniej rundy masz 90 sekund na zbudowanie labiryntu.

Przed rozpoczęciem rundy losujesz kartę, a na niej znajdziesz zdjęcie labiryntu. Pokazuje, gdzie królik wejdzie do labiryntu, gdzie wyjdzie, na jakich płytkach królik może znaleźć marchewkę i gdzie znajdują się ptaki. W pierwszej rundzie zbudujesz siatkę 3 × 3, a po rundzie, która pozostanie na stole, ale w kolejnych rundach rozszerzysz tę siatkę do siatki 4 × 4 lub 5 × 5. Jednak będziesz losować nową kartę w każdej rundzie, więc wejście i wyjście może znajdować się na innych płytkach niż podczas poprzednich rund.

Tak więc licznik jest odwracany, a gracze na zmianę umieszczają lub wymieniają jeden kafelek. Każdy gracz zaczyna od pary lub płytek w ręce. Gdy czas się skończy, sprawdzisz, czy królik może wejść i wyjść z labiryntu na kafelku, który przedstawia karta, i umieścisz marchewki i ptaki w labiryncie, jak pokazano na zdjęciu. Tokeny ptaków losowane są losowo.

Marchew 1

Potem nadszedł czas na przeprowadzkę. Tura za turą gracze robią trzy rzeczy. Każdy ptak zachowuje się inaczej, gdy napotka marchewkę lub królika, a każdy ptak również ma swoją własną śmierć. Zaczynasz swoją turę od rzucania kośćmi ptaków, które pokażą ci, które kafelki poruszają się ptaki. Po lewej, po prawej, do królika na marchewkę. Teraz już wiesz, gdzie będą się przemieszczać ptaki, i musisz przenieść królika na inną płytkę, podążając drogami labiryntu i zbierając marchewki, jeśli je znajdziesz.

Jednak każdy gracz otrzymuje kartę postaci na początku gry, która ma moc, którą można aktywować raz na rundę, i może ona zmienić zasady ruchu. Jedna postać ma możliwość poruszania się dwa razy podczas tury, inna może przeskoczyć na dowolną płytkę. Po przeniesieniu królika poruszasz ptakami w kierunku wskazanym przez kostkę.

Marchew 2

Gracze mają określoną liczbę tur, którą mogą podjąć w każdej rundzie, aby przejść od wejścia do wyjścia, a kiedy nie osiągną wyjścia w tej ilości lub turach, tracą marchewki, które zgromadzili podczas tej rundy.

Po ostatniej rundzie sprawdzasz, czy zebrałeś wymaganą ilość marchwi. Jeśli tak, wygrywasz grę.

Muszę powiedzieć, że lubię tę grę, ale masz ją jako bardzo lekką grę rodzinną, a nawet grę dla dzieci. To nic więcej. Myślę, że część rundy w czasie rzeczywistym jest najbardziej ekscytująca. Możesz przesunąć lub umieścić tylko jeden kafelek i podczas gdy myślałeś, że zbudujesz idealny labirynt na pierwszą rundę, podczas drugiej rundy labirynt może stać się ciężarem. Przygotowanie wyjścia i wejścia na miejsce to jedno, ale zbudowanie swojego labiryntu, ścieżka do wyjścia, w taki sposób, abyś mógł złapać jak najwięcej marchewek, to kolejne wyzwanie.

Druga część jest nieco nudna w porównaniu do „szaleństwa” lub układania płytek w czasie rzeczywistym. Dzieje się tak głównie dlatego, że nie masz zbyt wielu opcji podczas swojej tury. Jeśli mnie pytasz, brak jest decyzji. Zbudowałeś swój labirynt w najbardziej idealny sposób. Ty i pozostali gracze myśleliście o ścieżce i umieściliście płytki, aby pasowały do ​​tego planu budowy. Jak najlepiej. Więc kiedy musisz przenieść królika, wiesz, że idziemy. Nie chodzi o to, że masz wbudowany plan B, po prostu nie masz wystarczająco dużo czasu, aby to zrobić. I nie chodzi o to, że budujesz labirynt, który umieściłeś tylko na rozdrożu. Ptak może spowodować, że zboczysz ze ścieżki, ale w większości jest to niewielkie odchylenie od pożądanej ścieżki.

Ptaki są dość interesujące. Ich ruch jest losowy, więc podczas niektórych rund mogą być denerwujące i nie zobaczysz ich podczas innych rund. Niektóre ptaki jedzą marchewki lub straszą królika przy płytce wejściowej lub wyjściowej. Inne ptaki mogą ci tylko pomóc. Zbierają marchewki, kiedy ich spotykają, i oddają królikowi, jeśli się spotkają. To zależy od tego, które ptaki narysujesz, jak trudna staje się gra.

Ogólnie uważam, że Carrotia to fajna gra rodzinna lub dla dzieci. W moim domu nie będzie dużo grana, ponieważ dla mnie jest to trochę za lekkie. Ale ma ładny motyw i proste mechanizmy, więc myślę, że możesz dobrze się bawić z tą grą wypełnioną marchewką, szczególnie gdy masz dzieci.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.