Dice Masters

Dice Masters to linia gier kolekcjonerskich opartych na rzucaniu kostkami, aby zdobyć potwory, a następnie użyć tych potworów do ataku na przeciwnika. Kostki dostarczają zarówno “energii” (forma waluty), jak i potworów, które (gdy są opłacane energią) są wysyłane do walki z przeciwnikiem. Co ważniejsze, energia może zostać wykorzystana do zakupu dodatkowych kości (z puli na środku planszy) do wykorzystania w dalszej części gry. Najnowsza wersja (właśnie dotarła) oparta jest na Dungeons and Dragons. Poprzednie edycje, oparte na superherosach Marvela, wyprzedawały się wielokrotnie, więc gra jest dość popularna. Rzut kostką (i losowość, która implikuje) jest często zabawą, ale gra oferuje również opcje strategicznych decyzji, które nie pozwalają jej stać się zbyt losowymi. Podczas gdy losowe rzuty kostką mogą wpłynąć na grę na korzyść jednego gracza, istnieje pewna strategia wyboru kostek do postawienia na stole. Rezultat to fajna mieszanka szansy i wyzwania. Jest to tylko gra dla dwóch graczy, ale świetnie nadaje się dla rodziców z dziećmi, a nawet gra pomiędzy “dorosłymi”.

Rozgrywka:
Każdy gracz rozpoczyna grę z zestawem 8 kostek o niskiej wartości. Te kości pokazują 4 różne twarze energetyczne (po jednym dla każdego rodzaju energii w grze), jedną stronę, która jest bardzo niskim poziomem “stwora / potwora”, i jedną stronę służącą jako energetyczna dzika karta. Na początku są to wszystkie kości, które musisz rzucić. W każdej turze wyjmujesz cztery z torby i rzucasz nimi. Energia jest następnie wydawana na wypuszczanie rzucanych kostek stworów lub używanie energii do kupowania lepszych kości – nowych kości potworów lub nowych kości “zaklęć”, które nie mają strony potwora, ale mogą być użyte do specjalnego efektu. Każda używana kostka (możesz oszczędzić kości pokazujące energię na później) i zakupioną kostkę zostanie umieszczona na stosie kart odrzuconych. Kiedy skończy Ci się kość w torbie i nadal musisz narysować, wrzuć z powrotem do torby stos używanych kostek. W ten sposób “lepsze” kości, które kupiłeś, zaczynają wracać do rotacji.

Celem gry jest “zaatakowanie” innego gracza za pomocą kostek potworów, aby “zniszczyć” je i spaść do zera. (Typowe gry zaczynają się od 15 punktów zdrowia lub tak …) Kostki Potwora zazwyczaj mają 3 boki pokazujące energię (często symbole podwójnej energii) i trzy boki przedstawiające potwora. Każda strona potwora pokazuje “poziom” w górnym rogu. Liczba poziomów wskazuje na mocniejszą stronę kości, ale także koszt energii, aby wystawić potwora na pole. (W związku z tym potwór na poziomie 3 kosztuje 3 energie do zgasienia.) Gdy gracz wyrzuci swoje stworzenia, może zaatakować przeciwnika. Przeciwnik może użyć dowolnego ze swoich istot polowych do zablokowania. Stwory, które kolidują ze sobą, wyrządzając szkody. Jeśli to wystarcza, aby wyeliminować (jedno lub oba) stwory, zostają one “odesłane” z powrotem do puli kości gracza, którą mogą przerzucić w następnej turze. (Zauważ, że mogą wyskoczyć “energię” na następnym rzucie, a więc nie pojawią się ponownie.) Kości, które przedostają się i zadają obrażenia przeciwnikowi są odrzucane do stosu, aby ostatecznie przejść przez torbę iz powrotem na planszę. Płukać i powtarzać, aż jeden gracz straci wszystkie punkty życia.

Koszt:
Dice Masters to gra kolekcjonerska. Oznacza to, że istnieje podstawowa gra (w rzeczywistości kilka smaków) i dostępne pakiety rozszerzeń. Podstawowa gra “startowa” jest raczej niedroga (mniej niż 20 USD) i zawiera wystarczającą liczbę kości, aby uzyskać spory kawałek różnorodności (każda kostka jest kolorowa, aby reprezentować jedną konkretną istotę). Aby różnorodność była większa, każda umierająca istota może mieć różne zdolności w zależności od użytej karty do gry w kości. Początkowy zestaw zawiera dwie karty dla każdej pary kości, dając w ten sposób dwie opcje do wyboru w danej grze. “Pakiety bonusowe” są dostępne za 1 $, które zapewniają dwie dodatkowe kości, z których każda ma pasującą kartę. Te karty są zazwyczaj inne niż te, które znajdują się w zestawie startowym, dając każdemu z poprzednich kości nowe opcje do wypróbowania. Oczywiście, te karty mogą mieć różne rarytasy, więc próba ich uzyskania może być trochę droższa. Ponieważ w grach startowych są dwie kości, kilka pakietów boosterów jest miłym akcentem, ponieważ większość kart postaci pozwala na maksymalną liczbę 4 kości na kartę (tj. Możesz “kupić” 4 z nich podczas gry). Ponieważ jest o wiele mniej kości niż kart, bardziej prawdopodobne jest, że spróbujesz zebrać co najmniej kilka z możliwych rodzajów kości w zbiorze.

Wersja Faerûn:
Wydanie w tym tygodniu Battle for Faerûn jest trzecim rozszerzeniem dla Die Masters, pierwsze dwa związane z superbohaterami Marvel: “Avengers vs X-men” i “Uncanny X-Men”. (Jest jeszcze jedno najnowsze wydanie oparte na Yu-Gi-Oh!). Co zaskakujące, WizKids wyda także zestaw zawierający postacie z komiksów DC jeszcze w tym roku. W bitwie o Faerûn w grze Dungeons and Dragons dostępne stwory mają oczywiście motyw fantasy. Kilka rodzajów smoków, różnych “bohaterów”, takich jak paladyni i złodzieje, oraz klasyczne potwory D & D, takie jak galaretowate kostki, bełty i trolle. Fani poprzednich zestawów z przyjemnością usłyszą, że są tutaj nowe umiejętności. Smoki mają broń oddechową (zadającą obrażenia wszystkim przeciwnikom i przeciwnikowi), kostki mogą przechwytywać inne kości, a kości “poszukiwaczy przygód” mogą zyskać “doświadczenie” i stać się potężniejsze, gdy zostaną zabite po zabiciu przeciwnika. Być może najbardziej unikalnym przedmiotem są kości artefaktów. Są to kości, które stały się “sprzętem” do innych kości, zasilając je, ale również trzymają się, aby użyć innej kości po tym, jak ich poprzedni “posiadacz” zniknął.

Długowieczność:
Za niewielką cenę świetnie się bawiłem, bawiąc się tylko kostkami w zestawie startowym. Ponieważ jest to tylko gra dla dwóch graczy, a każdy zestaw kości może mieć różne karty, w początkowej grze jest wystarczająco dużo różnorodności, aby każda gra stała się taka sama. Po około 4 lub 5 rzutach zobaczysz wszystkie moce kart (jeśli nie wszystkie kombinacje) w zestawie startowym i mogą być “swędzące” dla kilku wzmacniaczy, aby rozwinąć swoją grę. Za 1 dolara za opakowanie mogą być kuszące. Oblicz kolejne 10 $ za kolejne 20 kart i kości, a gra powinna pozostać świeża przez jakiś czas. Dodanie kolejnych 10 $ boosterów do początkowego kosztu gry (aby uzyskać 25-30 $) zapewnia dodatkową zabawę. Gracze mogą wtedy “zbudować” swoją armię kości do użycia w dowolnej grze, zamiast korzystać z mniejszej puli kości w zestawie startowym.

Końcowe przemyślenia:
Zaskoczyła mnie gra. Przyszedłem z lekkim negatywnym nastawieniem do kolejnej kolekcjonerskiej gry, ale wygrał temat i szybka gra. Mimo 60-minutowej oceny udało mi się ukończyć 2 lub 3 gry w tym czasie. (Gry mogą trwać dłużej, jeśli zdecydujesz się dać każdemu z graczy więcej zdrowia początkowego.) Cena jest właściwa, 20 $ daje ci zabawną grę w ruletkę. Jeśli ci się spodoba, możesz wydać jeszcze kilka dolców, aby dodać do odmiany. W przeciwieństwie do niektórych gier kolekcjonerskich, poza turniejami nie ma ogromnej przewagi mocy dla graczy, którzy mają dużo więcej kości. Podsumowując, gra łączy w sobie superbohaterów, poszukiwaczy przygód, magiczne stwory i zaklęcia z toczonymi kośćmi i walką. Kto mógłby prosić o więcej?

http://www.americanbar.pl/
http://100mb.pl/
http://jesiennedzieciaczki.pl/
http://www.cpenergia.pl/
http://www.brugo.pl/
http://www.twojaprawda.pl/
https://dogin.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.faberfaber.pl/
http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.