Fantasy RPG Roundup

Wydaje się, że ostatnio pojawiło się mnóstwo starych gier komputerowych RPG, z Wasteland 2, Pillars of Eternity i Torment: Tides of Numenera na horyzoncie. Ale nie ma o wiele więcej oldschoolowych niż dobre staromodne papierowe i ołówkowe odgrywanie ról. Klasyczne Dungeons and Dragons miały ostatnio „reset” z regułami 5. edycji, nawiązując do starszych wersji D&D z szybszą, luźniejszą grą (mniej taktycznej gry planszowej). Wielki start zeszłej jesieni ucichł i nadszedł czas, by wziąć spojrzenie na linię, aby zobaczyć, jak dojrzewa. Zarówno D&D, jak i Pathfinder (drugi duży gracz na rynku) nadal poszukują sposobów zaspokojenia potrzeb mniej doświadczonych graczy. Zaczniemy od nowych przedmiotów od Pathfinder i D&D, a zakończymy najnowszą grą planszową o tematyce D&D, właśnie wydaną przez Wizkids.

pathfinder unchained Pathfinder autorstwa Paizo Publishing
W ciągu ostatnich kilku lat Pathfinder RPG był najlepiej sprzedającym się systemem RPG. Była to pochodna starszej 3.5 wersji Dungeons and Dragons, z konkretnymi ulepszeniami, aby uczynić klasy bardziej wydajnymi i uprościć niektóre problemy związane z walką. Nadal działa silnie z fanami, regularnie dostarczając suplementy i moduły przygodowe. Najbardziej aktualnym suplementem jest Pathfinder Unchained.

Pathfinder RPG rozwijał się z czasem dzięki wielu dodatkom i różnym nowym opcjom i regułom. Nowy dodatek, Pathfinder Unchained, stara się uczynić grę nieco prostszą dla nowych graczy. Oprócz tego, od początku gry przygląda się niektórym klasom podstawowym i zapewnia im troskliwą opiekę – zazwyczaj z odrobiną „oomph”. Kilka pierwszych klas otrzymało nowe opcje, dzięki czemu byłoby nieco silniejsze i, co ważniejsze, nieco łatwiej było grać przy stole dla mniej doświadczonych graczy. Książka przedstawia także zmiany, które mają na celu nieco walkę, aby nadać więcej walorów dzięki poprawionym działaniom i sztuczkom walki, których można się nauczyć. Wymienione są nowe opcje umiejętności wraz z poradami, które pomogą usprawnić tworzenie postaci. GM ma kilka pomysłów na uproszczenie tworzenia nowych potworów i zasad tworzenia magicznych przedmiotów, które z czasem mogą rosnąć w siłę, aby nadążyć za postępem postaci.

przewodnik po strategii Pathfinder Kolejną nową książką jest Przewodnik po strategii Pathfinder. Ten tom jest skierowany bezpośrednio do nowych (lub nowych) graczy, aby pomóc im zrozumieć dość dużą ilość informacji dostępnych dla tak ustalonej gry. Celem książki jest pomoc nowemu graczowi w stworzeniu silnej (oczywiście nie obezwładnionej) postaci, która oddaje pragnienia tego gracza. Wytyczne krok po kroku (jest nawet jeden z tych, „których chcesz być” na początku, jeśli chcesz), zabierz gracza poprzez stworzenie nowej postaci spośród 11 podstawowych klas. Porady i rady są udzielane dla każdej klasy, czasem nawet podklasy, więc gracz może polegać na książce, aby uzyskać poradę od pierwszego poziomu aż do poziomu 20. Istnieje sekcja dotycząca zarówno walki, jak i radzenia sobie z sytuacjami poza walką, tak jak postać i jako gracz współpracujący z innymi graczami. Przegląd niektórych wspólnych terminów i pojęć Pathfinder, jak również krótki samouczek, w jaki sposób zaangażować się w trwający „oficjalny” klub gier Pathfinder (zorganizowany program Pathfinder Society). Choć nie jest potrzebny bardziej doświadczonym graczom, Uważam, że książka jest łatwa do przeczytania i raczej przyjemna do rozważenia niektórych wyborów klas postaci, których normalnie nie robię. Zamierzam trzymać książkę pod ręką, aby każdy nowy gracz mógł ją czytać, ponieważ jest to świetny sposób, aby nowi gracze mogli przyspieszyć z tym, co jest obecnie dość obszernym zbiorem opublikowanych informacji na temat gry.

Dungeons and Dragons, 5. edycja – Wizards of the Coast
D&D 5. edycja została wprowadzona na rynek przez jesień 2014 roku. Trzy główne podręczniki (gracz, mistrz lochu i książka potwora) ukazały się około miesiąc po sobie. W tym samym czasie wykorzystano ogólną fabułę Tyranny of Dragons, aby połączyć wszystkie produkty D&D. Podstawowymi aspektami fabuły były dwie połączone książki przygodowe, począwszy od Hoard of the Dragon Queen na poziomach od 1 do 7, a kończąc na Rise of Tiamat dla poziomów 8–15.

książęta apokalipsy Po ukończeniu fabuły o tematyce smoczej, następnym tematem D&D jest Elemental Evil. Skupiając się na czterech żywiołach (woda, ziemia, ogień, powietrze), ta fabuła skupia się na tajemnym kulcie dla każdego żywiołu, z których każdy pracuje razem, aby spróbować sprowadzić na świat wielkiego brzydko-złego faceta, który następnie wszystko zniszczy. Gracze ról mogą śledzić historię poprzez super przygodę (od poziomu 1 do 15) Princes of the Apocalypse. Nic dziwnego, że nowa przygoda kładzie nacisk na moce żywiołów, zdolności i wrogów. Dołączono nowe opcje dla postaci graczy (wyścigi, zaklęcia i opcje), aby lepiej powiązać fabułę. Dostępny jest także bezpłatny Przewodnik dla graczy zła żywiołów (nie przewodnik dla złych graczy) do pobrania PDF, który obejmuje nowe opcje postaci.

Neverwinter elementalne zło Zło elementarne przenika wszystkie różne właściwości D&D. Oprócz nowej gry planszowej (patrz przegląd poniżej), istnieją specjalne miniatury (za pośrednictwem Gale Force 9 i Wizkids) oraz rozszerzenia do gier wideo D&D. Dungeons and Dragons Online (starszy MMORPG) ma nowy loch Reign of Elemental Evil. Największe lochy stworzone do gry online. To sportowa narracja znanej gwiazdy Wil Wheaton. Rozszerzenie wprowadza także pewne ulepszenia i zmiany w klasie łotrzyków. Więcej Dragon + _01 Ostatnie podejście Neverwinter MMORPG do fabuły to nowy moduł zatytułowany Elemental Evil. Oprócz oczekiwanych nowych zadań pojawia się nowa klasa (Oathbound Paladin), a limit poziomów postaci zostaje zwiększony do poziomu 70.

Wreszcie, Wizards wydało swój magazyn treści D&D, Dragon, na urządzeniach cyfrowych. Zamiast publikować oficjalny magazyn, Dragon + to bezpłatna aplikacja, która zapewnia platformę do czytania nowych treści D&D w miarę ich publikowania.

Świątynia Żywiołu Zła od WizKids

Temple of Elemental Evil to kooperacyjna gra planszowa, w której 1-5 graczy wchodzi do lochu i walczy z losowymi „potworami” i pułapkami, aby osiągnąć swój cel tematyczny. Gracze przesuwają swoje postacie wokół układu opartego na kafelkach, dodając kafelki, gdy eksplorują mapę. Dodanie nowej płytki zazwyczaj dodaje nowego potwora. Potwory są „zaprogramowane” do atakowania graczy (zazwyczaj atakują najbliższą postać lub poruszają się w kierunku najbliższej.) Gracze kontynuują eksplorację, dopóki nie znajdą swojego ostatecznego celu i (zazwyczaj) walczą z ostatnim szefem tego poziomu. Typowa gra będzie trwała około godziny, w zależności od konkretnego scenariusza w grze.

gra planszowa zła świątyni

Każda możliwa postać gracza jest wyjątkowa, posiada specjalne moce jednorazowego użytku i podstawowe ataki wielokrotnego użytku. Moc „Raz na grę” przedstawia graczom trudną decyzję o wydaniu lub zapisaniu jej na później. Postacie zdobywają także „trofea”, gdy pokonują potwory i znajdują sporadyczne przydatne skarby. W ten sposób jedna postać powoli poprawia swoją moc w trakcie jednej gry. Tempo gry zaczyna się łagodnie, ale wraz z rozwojem gry pojawia się coraz więcej potworów, co często sprawia, że ​​gra końcowa jest wyścigiem, który przetrwa wystarczająco długo, aby spełnić główny cel scenariusza.

W grze jest 13 różnych scenariuszy. Temple of Elemental Evil jest najnowszym z serii gier planszowych „D&D Adventure System” i można go łączyć z poprzednimi grami. (Przede wszystkim poprzez przenoszenie postaci i / lub potworów między grami. Najsilniejsza różnica w Świątyni Żywiołu Zła jest nowym mechanizmem, w którym gracze mogą kolejno grać we wszystkich 13 scenariuszach, aby gra stała się bardziej „kampanią” (chociaż każdy scenariusz może Nadal można grać jako jednorazowa gra.) Poprzednie gry z serii resetowały wszystko dla każdego nowego scenariusza, ale w trybie kampanii gracze otrzymują niewielkie korzyści lub korzyści (w zależności od ich wydajności), które mogą przenieść w przyszłość scenariusze.

Jestem fanem wspólnych gier planszowych, a system Adventure D&D jest całkiem przyjemny, idealny do konkretnych sytuacji. Udaje mu się uchwycić dużą część radości z gry RPG. Wiele mechanizmów gry znajduje się zaledwie o krok lub dwa od standardowych zasad D&D, co czyni go wspaniałym kamieniem milowym dla moich dwóch młodych chłopców. Nowy tryb kampanii zwiększa „poczucie” gry RPG, dzięki czemu Temple of Elemental Evil jest moim ulubionym z serii D&D Adventure System.

Kid Factor (s):
Gry RPG są tak przyjazne dzieciom, jak GM, który je prowadzi. Poznaj znajomych swoich dzieci (lub uruchom grę samodzielnie), a dowiesz się, jakie tematy pojawiają się. Uruchamianie gry wymaga dużo czytania i pisania, więc przynajmniej GM będzie musiał być wystarczająco stary, aby wszystko działało. Znalazłem Pathfindera (częściowo ze względu na bardziej ustalony system reguł), aby wymagać nieco większej wiedzy niż D&D 5. edycji, więc początkujący mogą chcieć zacząć od 5. edycji. (Oba systemy mają całkiem przyzwoitą „skrzynkę dla początkujących”, aby nauczyć nowicjuszy podstawowych zasad i zasad).

Gra planszowa Temple of Elemental Evil jest w podobnej sytuacji, ale wymaga mniejszego nakładu na GM, doświadczony tween-ager nie powinien mieć żadnych problemów z uruchomieniem gry z młodszym rodzeństwem. Podczas gry jest dużo czytania, ale nie tak bardzo, że nie można tego wyjaśnić. Śmierć i walki z potworami są zawsze za rogiem, ale nie powinny stanowić większego problemu, z wyjątkiem bardziej wrażliwego dziecka.

http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.