Forbidden Stars

Naprawdę nie lubię wszechświatów Warhammera. Kiedy byłem dzieckiem, nie mogłem ich zdobyć. “W ponurej ciemności przyszłości jest tylko wojna”? cholera jasna!

Te dni są dla mnie trochę zmęczone. Konflikt jest ekscytujący, ale nie bez pokoju, w którym można go przeciwstawić, a nie wtedy, gdy wyprowadzasz z niego całą ludzkość. Gdzie jest ego i romans? Gdzie są tematy i tajemnice? I oczywiście: gdzie są kobiety?

Pozwólcie, że podsumuję to, zanim ludzie zaczną wysyłać mi zdjęcia Sióstr Walki, lub wskazując, że rozszerzony wszechświat jest niesamowity (wiem!). Chodzi mi o to, że byłem trochę zrzędliwy, kiedy otworzyłem grę Forbidden Stars, nową, uderzającą grę wojenną Fantasy Flight osadzoną w uniwersum Warhammer 40K.

Cieszę się, że Forbidden Stars rozmroziło moje lodowate serce. Ta gra jest rewelacyjna.

Mamy tu wielkie pudło z plastikowymi figurkami w stylu gry planszowej Fantasy Flight of Game of Thrones lub Chaos In the Old World, więc będziesz chciał podejść do nocy z ostrożnością. SU i SD nie ponoszą odpowiedzialności za to, co się stanie, jeśli nie nauczysz się zasad, zanim zaprosisz znajomych lub spróbujesz go odtworzyć na co dzień. Nasz pierwszy mecz z 4 graczami trwał 5 godzin.

5 wspaniałych godzin, pamiętajcie, że każdy z nich potwierdził moje przekonanie, że Zakazane Gwiazdy są najsilniejszą grą wojenną w Fantasy Flight i łatwo uzasadniają jej wyższą cenę.

Gra, w którą grasz, obejmuje 2-4 graczy zajmujących miejsca i układających planety, a następnie umieszczających jednostki startowe swojej frakcji wokół mapy, a na koniec umieszczających swoje “żetony celów” na różnych planetach. Te żetony reprezentują różne rzeczy, od “Grzecznego przeciwnika”, który kultyści Chaosu zabijają, do kości świętego należącego do pobożnych Kosmicznych Marines. Możesz zdobyć jeden z żetonów celu swojej frakcji, jeśli masz jednostki na tej planecie na koniec tury i wygrywasz, gdy masz wiele żetonów celu równych liczbie graczy.

Pozostało nam wiele do omówienia, ale musimy zatrzymać się i porozmawiać o tych obiektywnych tokenach. Te małe grudki tektury mogą być najlepszą rzeczą w grze.

Większość gier zajmujących terytorium (jak większość wojen) jest rodzajem nieszczęśliwego widoku. Gra w Grę o Tron lub Ryzyko to doskonałe przykłady. Łapiesz ziemię, co sprawia, że ​​inny gracz jest smutny, a potem traci terytorium gdzie indziej, co sprawia, że ​​jesteś smutny. I to jest najlepszy scenariusz! Jeśli ktoś faktycznie uciekłby z przewagą terytorialną, to ktoś inny jest nieuchronnie zapakowany na mniejsze i mniejsze terytorium i ma czas badziewia.

Forbidden Stars oferuje coś ogólnie pozytywnego. Masz cały dramat graczy próbujących zmagać się z planetami, ale ponieważ agresor próbuje złapać ich cel (a) obrońca nie podejmie ataku osobiście, (b) obrońca traci planetę, która oznaczała nic i tak i (c) gdy agresor zażąda swojego żetonu, ich zainteresowanie zniknie, a obaj gracze będą w porządku, gdy obrońca go odbierze.

Nie jestem pewien, czy kiedykolwiek grałem w tak wielką i napiętą grę, ale tak łatwą w tym samym czasie. To znakomicie.

http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.