Hero Realms (gra planszowa)

W grze karcianej Hero Realms gracze na przemian grają w karty, aby walczyć ze sobą i gromadzić więcej kart, aby mieć większą moc w przyszłości. Ten konstruktor podąża śladami niezwykle popularnej gry Star Realms, ale jest czymś więcej niż samą grą o innym temacie. Są bardzo silne podobieństwa, ale w Hero Realms gracze mogą zacząć od tematycznej talii początkowej (opartej na typowych klasach postaci RPG) i mieć możliwość grania w grę kampanii i / lub walki ze specjalnie zaprojektowanym wspólnym potworem bossa. Podczas gdy Hero Realms czuje się bardzo podobnie do Star Realms, możliwość gry przeciwko konkretnym pokładom potworów bossów lub wypróbowanie gry w trybie kooperacji sprawia, że ​​Hero Realms to wyjątkowe doświadczenie.

Hero Realms
Projektant: Robert Dougherty, Darwin Kastle
Wydawca: White Wizard Games
Gracze: 2-4
Wiek: 12+
Czas: 20-30 minut
(sprawdź kopię dostarczoną przez wydawcę)

Podobnie jak większość deckbuilderów, gracze rozpoczynają Hero Realms z małą talią słabych kart, za pomocą których można atakować lub kupować ulepszone karty, lub obie. W trakcie gry gracze kupują dodatkowe karty do swojej talii, tasując je, gdy zabraknie im kart do losowania. W ten sposób talii kart gracza staje się coraz bardziej potężny, jak to się dzieje. Zamiast koncentrować się na zdobywaniu punktów, Hero Realms (i Star Realms) koncentruje się na grze, atakując i eliminując innych graczy (lub złoczyńców). Podstawowa gra Hero Realms nie oferuje wiele nowych rzeczy od Star Realms, ale system Hero Realms został zaprojektowany tak, aby wykorzystaj nowe sytuacje w grach. Pakiety postaci dają graczom nowe (nieco ulepszone) początkowe talie kart wokół głównego tematu (jak czarodziej, wojownik, itp.). Te talie klasowe zapewniają graczom również dwie specjalne umiejętności do wykorzystania podczas gry (jeden mniejszy i drugi mocniejszy, pojedynczy umiejętność użycia.) Boss Decks dają graczowi ogromną przewagę, dzięki czemu grają przeciwko kilku innym graczom walczącym w drużynie. Wreszcie dostępna Talia Kampanii pozwala jednemu lub kilku graczom na wspólne granie w ramach szeregu scenariuszy, gdy podążają one za rozgałęzioną fabułą.

Mechanika Hero Realms jest podobna do wielu innych konstruktorów. Gracze rozgrywają swoje karty, generując pieniądze i walcząc podczas gry. Ta wartość walki może zostać wykorzystana do ataku na przeciwnika w celu zmniejszenia jego życia, podczas gdy pieniądze uzyskane w tej turze (nie kumulują się) mogą zostać wydane na zakup nowych kart z centralnego rzędu pięciu kart. Zakupione karty wymieniane są z centralnego pokładu. Te karty są w czterech kolorach, a każdy kolor ma podobny motyw. Wiele kart przyznaje specjalne zdolności, jeśli jedna lub więcej kart tego koloru jest już w grze, zachęca to graczy do skupienia się na kupowaniu kart o jednym lub dwóch określonych kolorach podczas gry. Oprócz przyznawania wartości bojowej lub pieniężnej, karty mogą mieć również inne efekty specjalne, takie jak rysowanie dodatkowych kart lub trzymanie się od kolejki do kolejki (zazwyczaj zagrane karty znikają pod koniec każdej tury). Te stałe karty mogą być atakowane oddzielnie od gracza życie całkowite, a niektóre nawet muszą zostać zaatakowane, zanim będzie można bezpośrednio zaatakować przeciwnika. Żadne z nich nie jest szczególnie nowe w świecie deckbuilding, ale tam, gdzie Hero Realms zaczyna się nazywać, jest możliwość wspólnej lub asymetrycznej rozgrywki.

Platforma Ruin of Thandar Campaign zapewnia graczom możliwość wspólnego grania poprzez serię połączonych gier. Gracze zaczynają od prostego scenariusza połączonego z niekontrolowanym (nie kontrolowanym przez gracza) przeciwnikiem. Przeciwnik wykonuje swoją własną turę (pomiędzy kolejnymi turami każdego gracza) i rozgrywa karty zgodnie z ustalonymi regułami. Jednak zamiast kupować dodatkowe karty w grze, korzysta z własnej talii z dodatkowymi mocami, w zależności od koloru karty, którą gra w swojej turze. Jeśli graczowi uda się pokonać scenariusz, mogą zdecydować się na kontynuowanie opowieści za pomocą jednej z dwóch nowych opcji, które dyktują przeciwnikowi drugą rundę. Istnieje trzecia opcja rundy dla każdego oddziału, co daje łączną liczbę 6 możliwych końcowych konfrontacji. Gracze rozpoczynają każdą rundę zasadniczo tymi samymi początkowymi pokładami, chociaż mogą zdobyć “nagrody” za wykonanie poprzednich scenariuszy, takich jak dodatkowa karta początkowa lub niewielkie ulepszenie do specjalnej zdolności. Talent kampanii zawiera kompletny system talii i ulepszenia umiejętności do wykorzystania w dłuższych grach kampanii. Niestety, służy to tylko zaostrzeniu apetytu na więcej treści, ponieważ ukończenie pierwszych trzech scenariuszy służy jedynie do zarysowania powierzchni możliwych ulepszeń graczy.

Istnieją dwie opcje Boss Deck, Lich i Dragon, które różnią się od talii kampanii tym, że mają być kontrolowane przez gracza. Zazwyczaj kilku graczy walczy przeciwko jednemu graczowi, używając niestandardowej talii bossów. Gra jest podobna do standardowej gry, ale gracz z bossami ma do dyspozycji znacznie potężniejsze karty i umiejętności. Deski Dragon i Lich są różne i mają swój niepowtarzalny smak. Lich magazynuje swoje zdrowie w kilku Słoikach Duszy, które wydzielają efekty specjalne, a Smok ma karty Treasure Hordy, które mogą zostać skradzione i wykorzystane przez graczy podczas bitwy. Istnieją nawet zasady, w których bossowie Smoka i Lichego mogą walczyć w pojedynku z bossami przeciwko bossom.

Werdykt:
Podoba mi się dobry deckbuilder, a Star Realms to świetny wpis w kategorii szybkich rozgrywek. Hero Realms ma podobny styl, że normalnie nie odczuwam potrzeby posiadania obu. Jednak nowe dodatki do gry (talie klasowe z ich specjalnymi mocami, walki z bossami, a zwłaszcza kampania kooperacyjna) są rodzajem rzeczy, które budzą moje zainteresowanie. Lubię talie klasowe na tyle, że nie chciałbym grać bez nich. Walki z bossami są wyjątkowymi doświadczeniami, ale faworyzuję grę w kooperację, kiedy tylko mogę, nie grałem na żadnym z bossów na tyle, by wykonać solidny telefon. (Chociaż szef Bossa zainteresowałby mojego żądnego władzy syna.) Mój główny problem z Hero Realms jest dość powszechny, gra często kończy się, zanim poczuję, że naprawdę rozwijam swoją talię. Gra kończy się tuż przed użyciem wszystkich “fajnych zabawek”, które powoli zdobywam w trakcie gry. Jest to szczególnie widoczne w kampanii kooperacyjnej. Z czasem przeciwnik kampanii zyskuje na sile, więc trzeba się spieszyć, aby przegrać. Oznacza to, że strategia krótkoterminowa jest prawie zawsze najlepszą opcją i wydaje się, że niektóre zajęcia trwają znacznie dłużej. Problem zwiększa się w kampanii. Większość scenariuszy rozpoczyna się od początkowych talii graczy, więc muszą zacząć od nowa. Nawet postęp kampanii jest powolny. Podczas gdy gracze otrzymują małe korzyści w każdym scenariuszu, można spojrzeć na potencjalne ulepszenia dostępne później (wymienione w regulaminie) i poczuć, że postępy postaci są powolne. Reguły (i moce) istnieją dla co najmniej pięciu lub sześciu poziomów doskonalenia, a całe Zniwienie Talii Kampanii Thandar udaje się podnieść poziom gracza o około jeden. Bardzo chciałbym zobaczyć szybszy wzrost mocy, zarówno w grze, jak iw trakcie kampanii. W obecnej sytuacji wydaje mi się, że to tylko drobne zmiany. Dzięki silniejszej lub szybszej ścieżce aktualizacji byłbym znacznie bardziej kuszony, aby zagrać w aktualnej talii kampanii, aby poczuć, jak gra każda klasa postaci.

To wszystko może wydawać się raczej negatywne (i jest), ale Hero Realms pozostaje solidną grą. Jest oparty na solidnym silniku gry (Star Realms) i nawet jeśli mam skrupuły z szybkością i długością talii kampanii Thandar, wciąż doceniam jej obecność i cieszę się z możliwości współpracy, jakie zapewnia. Gracze szukający interesującego współpracującego deckbuildera powinni to sprawdzić. Powergamery mogą chcieć wcielić się w rolę bossa i podjąć walkę z kilkoma wrogami na raz. (Strzelaj, idź na całość z całą walką bossów i bossów!)

Współczynnik dla dzieci
Nie za dużo tutaj, żeby się martwić, poza skomplikowanymi mechanizmami i tekstem karty. Uważam, że nie powinno to być problemem dla typowego gimnazjalisty. Sztuka wydaje się rozsądna, z wyjątkiem trochę horroru / demona / czarnej magii na odpowiednich kartach. Uważam grę kooperatywną za wyjątkowo przyjazną dla rodziny, a każdy syn lub córka, która jest warta swojej soli, skorzystałaby z okazji, by zagrać przeciwnika w postaci bossa.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.