Kung-Fu Zoo (gra planszowa)

Zoo Kung-Fu pozwala graczom rzucać kostkami o tematyce zwierzęcej na arenę, aby zdobywać punkty i / lub eliminować innych graczy, uderzając ich w narożną kieszeń. Szybka gra umiejętności, ze zdrową dawką szczęścia, sprawia, że ​​gra jest świetna dla młodszych dzieci, nawet jeśli nie będzie miała wiele siły utrzymania starszych graczy.

Zoo Kung-Fu
Projektant: Charlie Price
Wydawca: WizKids
Gracze: 2+
Wiek: 10+
Czas: 5-10 minut
(sprawdź kopię dostarczoną przez wydawcę)

Zoo Kung-Fu składa się z czterech zestawów zwierzęcych kostek i pudełka, które zamieniają pudełko do gry w czterostronnie zagłębioną arenę, wraz z kieszeniami narożnymi. Gra toczy się wokół rzucania kostkami spoza areny na pole gry, aby rzucić przeciwników w kieszeń (“klatkę”), aby wyeliminować ich z gry. Wyeliminuj wszystkich innych graczy, aby wygrać grę.

Aby dodać złożoności do tego, co jest zwykłą grą w rzucanie kostkami, strona gry skierowana w górę ma znaczenie, a każdy zestaw kości zwierzęcych ma specjalną zdolność. Każdy zestaw kości (Gepard, Słoń, Goryl, Zebra) wyświetla sześć różnych boków tego zwierzęcia (twarz, tył, bok, bok, tyłek i stopy). Kości, które lądują z podniesionymi nogami, są uważane za nierozegrane, jak gdyby zostali już wyeliminowani z gry, chociaż mogą powrócić, jeśli zostaną ponownie aktywowani. Gracze najpierw rzucają kośćmi na planszę od środka każdej strony pudełka. Gdy wszystkie kości znajdują się na planszy, gracz może podnieść dowolną kostkę (z wyjątkiem stóp w górę) i rzucić nią na dowolną z pozostałych kości od środka dowolnej strony. Jednak odkryte kości mają specjalną umiejętność. Kość odkrytą można usunąć z planszy, a następnie wystrzelić z dowolnego miejsca z boku pudełka (nie są one ograniczone do środka). Jeśli graczowi uda się “włożyć” inne kości (a nie własne) idą znowu.

Gra oferuje dwie wersje gry. Prosta gra eliminacji i bardziej dopracowana bitwa o punkty, zdobywa się na podstawie boków pokazu zwierzęcia. W grze punktowej runda kończy się, gdy wszystkie cztery kości gracza zostaną uruchomione (zamiast wtedy, gdy wszystkie kości przeciwnika zostaną usunięte). Gry punktowe z dwoma graczami są punktowane na różnicę (7 do 4 może zdobyć 3 punkty ), podczas gdy trzech lub więcej graczy zdobywa punkty za wszystkie kości.

Ostatnim dodatkiem do gry są specjalne zdolności dla każdego zwierzęcia. Każde zwierzę ma specjalną moc, którą można wykorzystać raz, aby wpłynąć na grę. Gracz gepard może, raz na rundę, przenieść jedną z odkrytych kości do dowolnego miejsca na planszy. Zeebra, raz na rundę, może zmusić przeciwnika do zrobienia strzału z zamkniętymi oczami. Goryl może rzucić kostką z góry na innego goryla. Słoń może, raz na mecz, machnąć odkrytą kostką lub kopią zapasową bezpośrednio z miejsca na arenie. Ponieważ są one jednorazowe, nie mają dużego wpływu na grę, ale dodają smaku do gry, aby każde zwierzę (choć nieznacznie) było inne.

Werdykt
Kung-Fu Zoo to zabawna gra zręcznościowa, która zawiera pewne umiejętności, ale ma również zdrową dawkę losowości. Podobnie jak w przypadku większości kości, boki są lekko zaokrąglone. Sparuj to z zawsze lekko nachyloną wstawką na desce, a kości będą często obracać się na swoim kącie, przesuwając się powoli w kierunku jednej z kieszeni narożnych. Choć nieco frustrujące z punktu widzenia umiejętności, dodaje on cudownego poczucia lęku (lub nadziei), gdy kręcąca się kostka zbliża się do kieszeni, zanim dojdzie do odpoczynku. Specjalne zdolności zwierząt to mieszana torba. Fajnie jest z nich korzystać w grze, ale zastanawiam się, czy robią one wielką różnicę. Podczas gdy umiejętność zebra lub gepard będzie prawdopodobnie używana w każdej rundzie, uważam, że rzadko używa się zdolności goryla. Po pierwsze, kostka musi wylądować na nogach, a następnie musi znajdować się w przydatnym miejscu. Prawdopodobna nierównowaga, jakkolwiek niewielka, nie ma większego znaczenia dla docelowych odbiorców gry. Na przykład moi przedwcześnie urodzeni synowie mogli grać w tę grę przez cały dzień, mając szansę. W tym przypadku odrobina przypadkowej szansy jest pomocna, ponieważ tworzy świetny korektor. Nie zamierzam wnosić tego do zwykłej nocy gry, ale pozostanie miłym dodatkiem do naszej kolekcji w domu.

Współczynnik dla dzieci
Gra zawiera przedział wiekowy 10+, ale gra jest całkowicie grywalna w znacznie młodszym wieku. Gra powinna być dostępna dla każdego dziecka, pod warunkiem, że nie połknie on jednej z kości. Istnieją karty dla każdego zestawu kości zwierząt, które pokazują punktową wartość każdej strony kości w prosty sposób, z jedynym tekstem na karcie wymieniającym specjalne zdolności. Jeśli gra się systemem punktowym, liczby są wystarczająco niskie (pojedyncze lub niskie podwójne cyfry), że gra może służyć jako sposób dodania odrobiny matematyki na poziomie przedszkola lub przedszkola.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.