Legends of Andor (gra planszowa)

Legends of Andor to gra planszowa z przygodowymi grami fantasy, w której gracze łączą wysiłki, aby osiągnąć nadrzędny cel, jednocześnie chroniąc królestwo przed atakiem. Gracze rozciągają się na terenach wiejskich, walcząc ze złem i wzrastając w siłę. W pełni kooperacyjni gracze ścigają się z zegarem gry, który reguluje talię kart, która powoli zwiększa trudność gry, dopóki gracze nie wygrają lub przegrywają.

Legends of Andor kładzie nacisk na fabułę nad mechaniką, więc należy ją rozgrywać w pięciu stopniowo coraz bardziej złożonych scenariuszach (zatytułowanych “Legends”). Gra pozwala graczom “wskoczyć w prawo” podczas pierwszej Legendy, ponieważ służy również jako krótki samouczek do gry. Zamiast czytać wszystkie instrukcje w regulaminie, gracze są zachęcani do przeczytania kilku paragrafów otwierających, a następnie zaczynają grać z dodatkowymi regułami dodanymi do gry w miarę postępu gry. Każdy scenariusz (Legenda) jest zarządzany przez określoną talię kart, które przesuwają historię do przodu, służą jako licznik czasu gry, aw przypadku scenariusza samouczka, dodają nowe reguły i opcje do gry. Karty scenariuszy przyspieszają konfigurację gry i ułatwiają grę graczom (w przypadku pierwszego scenariusza), zapewniając wyjaśnienia nowych opcji dla graczy, ponieważ są one potrzebne. Ma to również wadę. Podczas dostarczania broszury z regułami, szukanie wcześniejszych informacji (takich jak zasady przedstawione na kartach w poprzednich scenariuszach) nie jest proste. Oznacza to także, że gracze, którzy chcą wiedzieć wszystko przed rozpoczęciem, będą sfrustrowani sporadycznymi odniesieniami do koncepcji, które nie zostały jeszcze wprowadzone. Jest to głównie problem, gdy gra się z zupełnie nowymi graczami, ponieważ każdy doświadczony gracz będzie w stanie wypełnić kilka luk, które są obecne, dopóki nie zostanie wyjaśnione w dalszej części scenariusza.

Podstawowy przepływ gry koncentruje się wokół dni. Gracze zaczynają o świcie, a następnie spędzają czas za każdym razem, gdy wykonują akcję. Po spędzeniu wyznaczonego czasu muszą odpoczywać i czekać na następny dzień. Możliwe jest uszkodzenie własnej osobowości w ciągu kilku dodatkowych godzin w ciągu dnia, ale to staje się kosztowne po wielokrotnym użyciu. Gdy wszystkie postacie zakończą swój dzień, pojawia się Sunrise. Zdarzenie losowe ujawnia, że ​​nieznacznie zmieni grę na ten dzień, potwory poruszają się po planszy (w oparciu o sprytne rozmieszczenie strzałek i liczb reprezentujących kolejność priorytetów), różne bity na planszy są resetowane i, co najważniejsze, Marker legendy przesuwa się w górę ścieżki legendy. Ten utwór jest stoperem dla gry i na określonych polach są ujawniane nowe karty Legend specyficzne dla danego scenariusza, które mogą nawet zmienić cel scenariusza. Zazwyczaj gra jest tracona, jeśli znacznik legendy dotrze do końca utworu.

Bohaterowie zaczynają od różnych zdolności bojowych (siły woli i siły) i specjalnych mocy. (Nota boczna: jest to gra o równych szansach, każda karta bohatera i pionek ma opcje sztuki męskiej i żeńskiej.) Zdolności bohaterskie obejmują moce ukierunkowane na walkę (takie jak walka z dystansu) i inne moce, które wchodzą w interakcję z planszą gry (rabaty przy zakupie uaktualnień, itp.) Obydwie siły woli i siły będą wykorzystywane w walce. Gracze rzucają pewną liczbą kości na podstawie siły woli i uzyskują najwyższy wynik. To jest dodawane do ich liczby siły i w porównaniu do kości i siły wroga. Najwyższa suma spowoduje “obrażenia” przegranego na podstawie różnicy ról. Siły woli służy również jako zdrowie w grze, więc uszkodzeni gracze będą rzucać mniej kości. Kiedy potwór zostanie pokonany, wygrywający gracz (lub gracze – bohaterowie mogą łączyć się razem w walce) zostaje nagrodzony złotem i / lub zwiększoną siłą woli, które mogą być rozdawane nierówno, jeśli walczący pragną (dla dobra imprezy).

Intrygujące jest to, że ilekroć potwór jest pokonany, znacznik legendy również przesuwa się w górę. Ponieważ pokonanie potwora skraca grę, gracze napotykają na dziwną sytuację, w której muszą walczyć z niektórymi potworami (większość scenariuszy jest również tracona, jeśli zamek domowy zostanie pokonany), ale niezbyt wiele (lub gra zakończy się zbyt szybko w przypadku niepowodzenia. ) Jest to jeden z kluczowych składników gry, która sortuje graczy na wielbicieli i przeciwników. Ponieważ pokonanie potworów nie zawsze jest dobre, gra staje się bardziej zagadką niż ciężką przygodą w walce.

Każdy scenariusz w podstawowej grze podkreśla coś innego. Pierwszy to przede wszystkim samouczek, a drugi to “pełna gra”, w której postacie otrzymują nowe opcje, takie jak przedmioty, które można kupić w ustalonych lokalizacjach. Trzeci scenariusz ma największą zmienność w konfiguracji i końcówce, ale wiąże się to z kosztami związanymi z większą przejmującą historią. Czwarty scenariusz wykorzystuje tylną stronę planszy i ma opcję eliminacji graczy, dając graczom możliwość poświęcenia się w celu kontynuacji scenariusza. Ostatni (piąty) scenariusz przewiduje spodziewaną walkę z “wielkim złym facetem” tej historii.

Kilka aspektów gry wyróżnia się z tłumu gier przygodowych (spółdzielczych lub nie). Oparcie większości zasad gry (i scenariuszy) na kartach Legend pozwala na płynną naukę, ponieważ gracze są wprowadzani do nowych reguł jako oni ich potrzebują. (Uznałem, że zasady “darmowych akcji” są irytujące, ponieważ były dostępne do użycia, zanim zostały wyjaśnione na karcie zasad). Walka nie zawsze jest “dobra”, ponieważ przyspiesza grę, dając graczom mniej czasu na ukończenie ich misja. Elementy fabularne gry są mocne, sztuka uzupełnia historię dzięki bujnym kartom, pionkom i planszy do gry. Historia została wzmocniona dzięki kartom Legend, ponieważ niektóre karty Legend pokazują nowe cele w grze, zmuszając graczy do przystosowania się. Może to być denerwujące dla niektórych i zmniejsza możliwość powtórzenia scenariusza. Z początku denerwowało mnie to, ale także podniosło koniec gry końcowej, gdy walczyłem o wykonanie zaskakujących nowych zadań, które postawiłem przede mną. Zauważyłem, że zarządzanie czasem dla postaci jest interesujące, ponieważ niektórzy gracze szybko zużyli cały swój czas, podczas gdy inni bohaterowie byli w stanie podjąć mniej kosztowne działania i zasadniczo mieli więcej zwrotów w danym dniu. Nawet mechanizm dzielenia się jest interesujący, ponieważ większość gier rozdzielała po równo łupy wojenne. Tutaj możesz wybrać dla jednego gracza, aby wziąć wszystko, w zależności od potrzeb grupy.

Werdykt:
Ci, którzy najbardziej interesują się historią i elementami układającymi puzzle, znajdą coś dla siebie, a fani tradycyjnej walki na koniec będą czuć się utrudnieni przez pozornie sztuczną granicę gry polegającą na pokonaniu potworów w walce. Oparty na fabule charakter scenariuszy ogranicza ich powtarzalność, ponieważ, z wyjątkiem trzeciej Legendy, scenariusze zawsze mają te same warunki początkowe i końcowe. Gdy gracze “pobiją” scenariusz, kolejne powtórki nie dodadzą znacząco odmiennych sytuacji.

Rozszerzenia:
Podobnie jak w przypadku większości gier przygodowych dostępnych jest kilka rozszerzeń. Obecnie składają się z kilku niewielkich dodatków i jednej nowej kompletnej kampanii. (* Zatrzymaj się na stronie internetowej wydawcy, aby uzyskać kilka darmowych bonusów za drukowanie i grę, w tym puste karty, których możesz użyć do napisania własnych legend.)

Legends of Andor: New Heroes
Jak można się spodziewać, jest to zestaw czterech nowych bohaterów dostępnych do użycia, z których każdy ma unikalne uprawnienia i statystyki. Rozbudowa pozwala graczowi policzyć do sześciu graczy, zwiększając moc potworów (i bossa) podczas gry z pięcioma lub więcej. Zawiera również element Brother Shield, który pozwala postaciom “pożyczać” sobie nawzajem siłę.

Legends of Andor: Star Shield
Star Shield próbuje nadać grze większą szansę na powtórkę. W pudełku jest tylko jedna nowa Legenda, ale prezentowani wrogowie mogą się zmienić. Rozszerzenie zapewnia sześć różnych potworów w grze końcowej i cztery różne sposoby, w jakie należy znaleźć Star Shield. Dodatkowo, gracze otrzymują jedno z pięciu różnych zadań, które należy wykonać we wczesnej fazie gry, zanim jeszcze zostanie zwiększony scenariusz. Jako bonus, trzech z pięciu “bossów” (wieża oblężnicza, mroczna świątynia i katapulta) są reprezentowane przez fajne żetony, które dają nieco więcej naglącego zagrożenia. Większa różnorodność dodana do gry wiąże się z kosztem głębi opowieści, ale jest to świetna ekspansja dla tych, którzy grali w główną grę, ale chcą być w stanie powrócić do świata gry bez końca. już rozgrywający się scenariusz.

Legends of Andor: Podróż na północ
Jest to rozbudowane rozszerzenie do gry, wraz z nową planszą i stosami nowych (i potężniejszych) potworów. Jako temat długich wypraw oceanicznych scenariusze “Podróż w północ” koncentrują się na podróży po morzu lub interakcjach z wyspami po drodze. Ta ekspansja dotyczy również dwóch największych skarg na temat podstawowej gry, jej ograniczonej wartości powtórzeń i aktywnego zniechęcenia do walki z potworami. Konfiguracja w Podróży na Północ jest bardziej losowa, co daje większą powtarzalność, a tory Legend nie są już zależne od walki potworów. Gracze mogą walczyć z potworami (prawie) wszystkimi, których chcą, ponieważ pokonanie potworów już nie przesuwa gry do przodu. Oczywiście, walki nadal podejmują działania, więc czas wciąż maszeruje naprzód każdego dnia, a gracze nie mogą po prostu biec o wszystko, co widzą.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.