Lumo (PS4, Vita, Xbox One, PC)

W latach 80. komputery takie jak Sinclair ZX Spectrum były popularne w grach w Europie, a szczególnie w Wielkiej Brytanii. Jednym z typów gier, które często widzieliśmy na tych komputerach, były trójwymiarowe platformówki z łamigłówkami. Nawet znani twórcy gier, tacy jak Rare, wykonali kilka z nich. Jako amerykański gracz, to wszystko, co mogę ci powiedzieć, ale niektóre z tych gier trafiły do ​​Ameryki. Jak przesilenie na NES i jego SNES sequel Equinox. Nigdy nie grałem w sequelu, ale kilka razy wypożyczyłem pierwszą grę (głównie dlatego, że muzyka była naprawdę dobra). Jedyną inną grą, którą pamiętam, był Monster Max w Game Boy. W każdym razie, jeśli lubisz tego typu gry, masz szczęście, ponieważ nowa gra w tym stylu jest już dostępna i nazywa się Lumo. Jest dostępny dla większości nowoczesnych konsol i komputerów PC, ale został sprawdzony na PS Vita tutaj.

Polecamy: 3pionki.pl

W grze więc grasz jako dziecko, które wchodzi do budynku, w którym ludzie grają w gry na komputerach i w automatach. Z tyłu jeden z komputerów zasysa cię, a teraz musisz dowiedzieć się, jak uciec. Ta gra naprawdę zna swoje korzenie. Nawet ekran logo programisty na początku przychodzi tak, jak ładuje się stary komputer. Tak więc w komputerze zamieniłeś się w przykucniętego małego stwora noszącego czapkę czarownicy. Teraz musisz przejść przez setki pokoi, jeden pokój na raz, rozwiązywanie zagadek i unikanie przeszkód, aby wydostać się z labiryntu.

Widzisz akcję w trójwymiarowej izometrycznej perspektywie w każdym pokoju. Czasami możesz zrobić trochę skoków na platformę, innym razem możesz musieć przesuwać klocki i rozwiązywać zagadki. Zbieraj przedmioty, takie jak klucze do otwierania drzwi, lub inne gadżety, takie jak zdolność do skakania wyżej. Unikaj niebezpiecznych kolców i wędrownych wrogów lub będziesz musiał zacząć od nowa. Możesz zbierać strony w książce, aby wyświetlić mapę, ale nie jest to tak wygodne, jak mogłoby się wydawać.

Tego typu gry zawsze miały kilka takich samych problemów. Perspektywa izometryczna 3-D sprawia, że ​​trudno jest ocenić odległości podczas skoku, a kontrola gry również może być nieco myląca. Cele są czasami niejasne, a gra nie mówi, co robią niektóre przedmioty i dlaczego są one ważne. Dodatkowo gra jest trochę błędna i kilka razy zmroziła mnie i zmusiła mnie do zresetowania Vita. Na szczęście gra jest autosaves w każdym pokoju, ale to sprawia, że ​​nie mniej irytujące. Mam nadzieję, że wydadzą poprawkę, żeby to naprawić. Jeśli naprawdę lubisz gry takie jak Solstice, i tak może ci się to podobać. Możesz nawet wybrać grę w bardzo trudnym trybie klasycznym!

Lumo jest oceniane E-10 z deskryptorami ESRB Violent References i Comic Mischief. Kiedy zostaniesz trafiony, po prostu znikniesz w obłoku światła i pojawi się ponownie przy ostatnich drzwiach, których użyłeś. Jest też trochę humoru toaletowego. Umiejętność czytania jest pomocna w przypadku niektórych tekstów, a młodsze gry mogą być frustrujące lub znudzone brakiem jasnych celów, rozmytych kontroli i oldschoolowej rozgrywki.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.