Mały Książę: Droga do Gwiazd

Le Petit Prince (Mały Książę), bohater trzeciej najczęściej tłumaczonej książki na świecie, powraca w formie kolejnej gry planszowej. Tym razem jest to młody lotnik, który opuszcza dom dziadka, aby polecieć na spotkanie z małym księciem na swojej macierzystej planecie. Gracze używają kart do przenoszenia osobistego lotnika przez mapę podczas zbierania gwiazdek. Skręt jest w kolejności tur. Ostatnia płaszczyzna miejsca zawsze wykonuje następny ruch. Mały Książę: Droga do Gwiazd to szybka gra, która sprawia, że ​​jest dobrym wypełniaczem (szybka krótka gra), ale mimo swojej sztuki i prostych zasad ma agresywną grę, która może nie pasować do młodszych graczy.

Płyta jest zbudowana z płytki początkowej i końcowej oraz trzech zakrzywionych, środkowych płytek. Chmury na kafelkach reprezentują spacje na planszy. Gdy gracze się rozwijają, zdobywają gwiazdki, każdy, kto wygrywa z największą liczbą gwiazdek, wygrywa. Gracze zaczynają od ręki 8 hards i grają je, aby przejść do przodu na planszy o dowolną liczbę pól do numeru na karcie. W dziwnym zwrocie, obroty nie obracają się wokół planszy. Zamiast tego, którykolwiek gracz jest ostatni na planszy, wykonuje swoją turę. Może to oznaczać, że jeden gracz wykonuje dwa zakręty z rzędu.

Przestrzenie chmur na planszy są puste lub zawierają gwiazdy, teleskopy lub ptaki. Lądowanie na zajętej przestrzeni pozwala graczowi wymieniać jedną ze swoich kart na losową w ręce innego gracza. Lądowanie na niezajętej przestrzeni zapewnia ci premię tego kosmosu. Gwiazdy dają graczom punkty, teleskopy pozwalają graczom wziąć znacznik teleskopu, a ptaki pozwalają graczowi na losowanie ze specjalnej talii kart. Teleskopy zapewniają graczowi dodatkowe gwiazdy, gubią gwiazdy lub pozwalają ukraść gwiazdy z innych graczy. Specjalne karty wylosowane z symbolu ptaka łączą się z pozostałymi kartami w ręce gracza. Zwykle przyznają one dość duże premie ruchowe. Uzyskanie dodatkowego ruchu za pomocą kart jest niezwykle ważne. Na planszy znajduje się 28 pól (w tym planeta końcowa), a jeśli gracz użyje każdej ze swoich kart do maksymalnego ruchu, uzyska tylko 24 miejsca. Pierwszy gracz, który ukończy kurs, otrzymuje 5-gwiazdkowy żeton, a każdy kolejny finisher zarabia o jedną gwiazdkę mniej.

Kolejną istotną częścią gry są trzy sekcje płytek fabularnych. Trzy sekcje zajmują mniej więcej jedną trzecią, dwie trzecie i pod koniec wyścigu. Kiedy pierwszy gracz przekroczy jedną z tych sekcji, wybiera jedną z czterech odkrytych płytek lub jedną z dwóch zakrytych płytek w tym miejscu. Późniejsi gracze wybierają kafelki opowieści od pozostałych. Te kafelki dają dodatkowe gwiazdy, od jednego do pięciu punktów, a płytki o wyższych punktach są znacznie rzadsze. Płytki jednopunktowe występują w dwóch wersjach. Zbierz oba rodzaje płytek jednopunktowych i zdobądź 6 punktów (w sumie 8). Ostrożnie, ponieważ mogą być duże zapotrzebowanie, a gracze mogą zebrać tylko trzy płytki historii.

Gra kończy się, gdy wszystkim graczom zabrakło kart. (Gracze, którzy ukończą kurs odrzucają pozostałe karty.) Wygrywa gracz, który ma najwięcej gwiazdek, z przerwami związanymi z graczem, który pierwszy ukończył kurs.

Werdykt:

Uwielbiam pomysł, by ostatni gracz wykonał następną turę. Zostało to już wcześniej zauważone, ale świetnie się tutaj sprawdza. W połączeniu z bardzo ograniczonymi kartami ruchu gra jest staranną równowagą pomiędzy pozostaniem jako ostatnią, gdy nie używa się zbyt wielu kart. Pozostanie ostatnią daje jeszcze jedną akcję, ale poruszanie się powoli pochłania karty. Poruszaj się zbyt wolno i ryzykujesz wyczerpaniem się kart przed końcem gry.

Kocham prawie wszystko w grze, rozgrywce, sztuce i prostych zasadach. Jednak głównym problemem są płytki teleskopowe. To święto szczęścia. Ostateczne wyniki są często wysokie nastolatki i często są ściśle zwalczane. Szczęście na jednym lub dwóch teleskopach może zmienić grę. To może być wybaczone w świetle szybkiej gry, dzięki czemu jest to przyzwoita, szybka gra. Można go również postrzegać jako narzędzie do ustawiania poziomu umiejętności, dzięki czemu mniej doświadczeni gracze mogą zdobyć wygraną.

Moja inna troska o teleskopy polega na możliwości bezpośredniego ataku na innych graczy (kradzieży ich gwiazd). Skutkuje to tworzeniem króla, w którym jeden gracz może określić zwycięzcę, nawet jeśli nie jest on przeciwny. Gra twierdzi, że jest to gra dla osób w wieku 6+, ale gdy gra się z młodszymi graczami, negatywne efekty często wywołują silne uczucia.

W rezultacie nie mogę polecić go jako gry rodzinnej dla wszystkich grup wiekowych. Konflikt związany z teleskopami czyni go mniej odpowiednim dla najmłodszych graczy, a lepiej dla młodych nastolatków. Jednak sztuka i motyw gry tak dobrze pasują do młodszego zestawu, co stanowi dziwny kontrast z grą. Jako wypełniacz, znalazłem to szybko i przyjemnie, ale będę musiał trochę poczekać, zanim będę mógł przynieść go do stolika we własnym domu.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.