Pingo Pingo

W towarzystwie zmieniającej się ścieżki dźwiękowej, gracze na zmianę grają w karty i obserwują odpowiednie warunki, by uderzyć w stos i zdobyć skarb. Tymczasem pojawiają się wydarzenia zmuszające gracza do wykonania jednego z kilku działań, które obejmują strzelanie do celów za pomocą dostarczonego pistoletu. Błędy kosztują punkt życia, a gracz, który ma najwięcej skarbów (a nie martwy), wygrywa. Mnóstwo głupoty pakowane w chłodne 15 minut, Pingo Pingo jest świetne na rodzinną noc gry.

Pingo Pingo
Wydawca: IELLO
Wiek: 6+
Gracze: 2-5
Czas: 15 minut

W grze Pingo Pingo gracze wcielają się w rolę odkrywców lądujących na nieznanej wyspie pełnej plemienia pingwinów. Każdy gracz zaczyna od 7 punktów zdrowia i talii kart. Gra rozpoczyna się od włączenia 15-minutowej ścieżki dźwiękowej (na CD lub do pobrania MP3), która jest używana do narracji gry. Ścieżka dźwiękowa zmienia się między dźwiękiem w ciągu dnia (bębny dżungli) a nocnym dźwiękiem (świerszcze.). Dźwięki te są przerywane przez od czasu do czasu okrzyk “Pingo Pingo”.

Rozgrywka składa się z graczy kolejno zmieniających karty z talii. Karty pokazują skarby lub akcje. Jeśli gracz podrzuci kartę akcji (pomarańczowa krawędź), musi wykonać to zadanie przed następnym okrzykiem “Pingo Pingo” lub stracić punkt zdrowia. Pozostałe karty to albo karty skarbów, albo karty obozowe (które pozwalają kradnąć skarby innych graczy). Pierwszy gracz, który policzy odpowiedni skarb lub kartę obozową, wygrywa kartę. Karty skarbów trzymane są z boku, podczas gdy karty obozowe pozwalają zwycięzcy ukraść dwa skarby innych graczy.

To, co sprawia, że ​​gra jest trudna, to zmieniające się warunki. Każda karta skarbów i obozów wyświetla scenę dzienną lub nocną. Karta kwalifikuje się tylko do policzenia, jeśli pasuje również do pory dnia (co oznacza dźwięk na ścieżce dźwiękowej). Dodatkowo, dla każdego rodzaju karty (dzień / noc, skarb / obóz) są karty pokazujące “Pułapka”. Może to być tak oczywiste, jak wąż w trawie pod skarbem lub bardziej ukryty, jak w małym posągu na tle sceny obozowej. Jeśli gracz kiedykolwiek uderzy kartę o niewłaściwej godzinie lub dniu lub kartę zawierającą pułapkę, straci życie. Stracić wszystkie siedem swoich żyć, a wyszedłeś z gry. Ponadto, pod koniec gry gracze mogą “zatrzymać” tylko trzy skarby na każde pozostające życie. Zapobiega to “trybowi zadawania pytań później” w trybie rozgrywki.

Co sprawia, że ​​gra to karty wydarzeń. Kiedy gracz odkryje kartę wydarzenia, musi wykonać tę akcję, zanim następny dźwięk “Pingo Pingo” pojawi się na ścieżce dźwiękowej. Większość czynności obejmuje wstrzykiwania papieru, które są rozproszone po całym pomieszczeniu. Kiedy gracz odkrywa kartę pomostową, musi biegać tam iz powrotem po pokoju, aby dotknąć dwóch stań w brydża przed kolejnym okrzykiem Pingo Pingo. Ujawnianie statuetki Pingwin z miejsca zmusza graczy, by podbiegli, by dotknąć karty statku (ostensyjnie, aby schować broń tam, ale trzymasz pistolet na stole), a następnie biegnij do tyłu i użyj pistoletu dart, aby wystrzelić stojącego Space Penguina. w górę. Ujawnij kartę niedźwiedzia najeźdźcy (niosącego niedźwiedzia polarnego z psem pingwina), a po prostu musisz użyć pistoletu, aby zastrzelić kartę jeźdźca niedźwiedzia przed następną kartą Pingo Pingo. Ujawnij kartę ataku pingwina i musisz wziąć wszystkie główne karty i rozdać je graczom (którzy umieścili je na dnie swojej głównej talii) przed następnym płaczem Pingo Pingo. Ostateczna karta wydarzenia pokazuje Monkey Sorcerer. Pierwszy gracz, który uderzył czarnoksiężnika, odzyskuje punkt życia! (Strzeż się, jeśli uderzysz czarodzieja bez żadnych ran, on cię zrani, zamiast cię uleczyć.)

Gra toczy się dalej, grając w karty do gry, zmieniając ścieżkę dźwiękową między dźwiękami dziennymi i nocnymi, a także sporadycznie śpiewając Pingo Pingo. Ponieważ ścieżka dźwiękowa trwa dokładnie 15 minut, gra trwa dokładnie 15 minut. Przy tak ścisłych limitach czasu łatwo jest zdecydować, czy masz czas na jedną lub dwie (lub więcej) gier.

Werdykt:
To świetna gra. Jest tak wiele powodów, dla których sprawia to radość rodzinie. Po pierwsze, limit czasu zapewnia, że ​​gra nie trwa zbyt długo i staje się nudna. Po drugie, jest neutralny pod względem wieku. Pudełko mówi 6+, a ponieważ wszystkie karty są wyraźnie oznaczone grafiką (i towarzyszącymi symbolami), gra jest bardzo grywalna dla 6-latków. Nawet czas reakcji nie jest najważniejszy, ponieważ mój młodszy syn prawie wygrał, mając najwięcej życia na końcu gry. Wreszcie, gra jest głupia (co jest świetne) i łatwa do zrozumienia, ale gra wymaga jeszcze trochę umiejętności. Fakt, że można załadować pistolet piracki za pomocą strzałek i strzelać do celów, również nie zaszkodzi. Bardzo polecany dla rodzin lub osób, które nie są wstydliwe, jeśli dobrze się bawią.

Jak wspomniano, gra opiera się wyłącznie na sztuce i niektórych symbolach, dzięki czemu gra jest łatwa do grania, nawet jeśli nie masz umiejętności czytania. Powinien być możliwy do gry z dziećmi w wieku 4 lub 5 lat, chociaż wystarczy niewielki wysiłek, aby wykonać rzut pistoletem. (Zawsze możesz to zrobić po prostu dla nich.) Sztuka jest kolorowa i głupia i nie gloryfikuje niczego niewłaściwego. Czas jest odpowiedni. 15 minut trwa jakiś czas, ale wciąż jest wystarczająco krótki, aby przyciągnąć uwagę wszystkich. Podoba mi się też, że gra nie wymaga umiejętności zależnych od wieku. Najmłodsi często są najwolniejsi, ale to może oznaczać, że popełniają mniej błędów. Karty obozowe mogą być problematyczne, ponieważ możesz wziąć obie skarby od tej samej osoby, ale bystry dorosły może również wykorzystać to na swoją korzyść, aby utrzymać liderów pod kontrolą.

Polecamy: https://dzotczi.pl/24-rodzinne

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.