Przewodnik wakacyjny #1
W ostatnich latach Boardgaming odnotował znaczny wzrost i nie ma lepszego czasu na wejście w to hobby niż dłuższy urlop. Jak graliśmy w GamerDad przez ostatnie 15 lat, nadszedł czas na coroczny przegląd niedawnych gier planszowych, wartych twojego czasu. Nic nie przebije społecznego aspektu osobistej gry z przyjaciółmi. Ubiegłoroczna porażka to świetna lista zalecanych gier. Ponownie znajdziesz kilka świetnych przykładów gier planszowych, dzięki którym możesz grać z rodziną. Możesz nie znaleźć wszystkich tych tytułów w lokalnym mega-martinie, ale wiele z nich można znaleźć w Internecie lub w przyjaznym lokalnym sklepie z grami. Niektórzy mogą twierdzić, że 50 $ + gry planszowe są drogie, ale porównaj to z grą wideo (i gdzie wiele kopii jest wymaganych do gry wieloosobowej), a ekonomia gier planszowych pokazuje ich prawdziwą wartość. Dobre gry planszowe są ponadczasowe, równie dobre dziś, jak będą latami w przyszłości. Zapewnią one o wiele więcej godzin rozrywki niż większość gier wideo. W tym duchu możesz zagłębić się w przewodniki z ubiegłego roku dotyczące lat 2015, 2014, 2013 lub 2012.
Dla każdej gry podałem liczbę graczy, przybliżony MSRP (może się okazać niższy) i przewidywany czas dla jednej gry.
Gry dla dzieci
Gry odpowiednie dla dzieci na tyle starych, aby usiedzieć spokojnie i grać, ale zawierają wystarczająco dużo interesującej aktywności, by bawić dorosłych.
Mole Rats in Space (2-4 p, 20 USD, 20 minut)
Zabawna mała gra kooperacyjna, przypominająca (ale o wiele lepsza niż) Chutes and Ladders, ze stacją kosmiczną złożoną z pięciu koncentrycznych pętli połączonych zsypami i drabinkami. Gracze są moli (zwierząt), starają się zebrać cztery przedmioty i uciec przez środek planszy. Tymczasem stacja kosmiczna jest wypełniona wężami, które próbują schwytać biedne mole. Gracze najpierw przesuwają jeden lub więcej moli o określoną liczbę miejsc, jak wskazano na górze ich karty, a następnie przesuwają jeden lub więcej węży, jak wskazano na dole karty. Jeśli wąż lub kret skończy swój obrót na drabinie lub zsuwni, automatycznie przesuwają się w górę (lub w dół). Brzmi łatwo, ale ograniczenia deski mogą zwiększyć wyzwanie. Niektóre zsypy są zabójcze (zarówno dla moli, jak i węży), ponieważ całkowicie opuszczają planszę. Szczególnie doceniam sposób, w jaki karty graczy są odkrywane, dając bieżącemu graczowi wyobrażenie o tym, co musi się wydarzyć w ciągu kilku następnych tur. Stanowi to pewne wyzwanie, ale trudność można nieco skorygować dla młodszych graczy.
Dragon Tower (2-4 p, 40 USD, 15 minut)
Kolejna gra kooperacyjna, częściowo związana z chwytem uroczego małego Smoka. Księżniczka stacjonuje na szczycie wieży 3D, a gracze używają ukrytego mechanika dopasowującego płytki (takiego jak Koncentracja), aby zbudować sąsiednią wieżę złożoną z kilku pięter. Gracze, którzy wybiorą kafelki Smoka, muszą przesunąć ładny żeton Smoka z powrotem na spację. Kiedy wszystkie piętra zostaną zbudowane, na smoczycy obraca się przełącznik i zaczyna powoli przyciągać krótki sznur, który jest przymocowany do plastikowego kamienia. Skała podtrzymuje najniższy poziom zabudowanej wieży, a kiedy jest wyciągnięta spod niej, wieża zapada się. Gracze używają tekturowych różdżek, gdy ścigają się, aby wymazać żeton księżniczki ze szczytu wieży i przez wbudowane podłogi (każde piętro ma małą dziurę) na “ziemię” planszy. Ponieważ sznurek smoka jest tylko tak długi, więcej “błędów” w dopasowanej grze oznacza, że Dragon zaczyna się dalej od wbudowanej wieży i daje graczom mniej czasu na przeniesienie księżniczki do mety.
Przyklejony Chameleon (2-5 p, 15 USD, 20 minut)
Gra (prawie) czystego chaosu z użyciem lepkich rąk, które można znaleźć w sklepie dolarowym, tych, które można przesuwać do okien itp. … i trzymać się tam. Tutaj stół składa się z różnych tekturowych żetonów, a gracze ścigają się, aby użyć własnej elastycznej zabawki Chameleon do pobrania określonych tekturowych żetonów. Rozegrane w kilku rundach (z różnymi celami kartonowymi za każdym razem) gra jest trochę głupia, ale bardzo zabawna, ponieważ gracze rywalizują ze sobą, zbierając odpowiednie tokeny, jednocześnie starając się agresywnie uniemożliwić innym graczom robienie tego samego.
Bonus: Gdzie jest niedźwiedź? (18 USD)
To więcej niż aktywność związana z grą, dlatego dołączam Where’s Bear do mojej listy urlopowej po prostu dlatego, że była ona tak wielkim hitem dla mojego najmłodszego, który nie jest gotowy na pełne doświadczenia z grami planszowymi. Gdzie jest niedźwiedź? składa się z 6 zagnieżdżonych pudełek i drewnianego niedźwiedzia. Każde pudełko ma swój własny kolor i jest udekorowane przedmiotami odnoszącymi się do konkretnego pomieszczenia w domu, takiego jak kuchnia czy łazienka. Pięć różnych gier jest wymienionych w instrukcjach, ale bardzo łatwo po prostu tworzyć własne lub po prostu używać skrzynek jako klocków do układania w stos. Gram “znajdź niedźwiedzia” z moją córką, potajemnie umieszczając ją pod pudełkiem, a następnie zadając jej pytania dotyczące pudełek, aby podać jej wskazówki na temat lokalizacji niedźwiedzia (kolor, przedmiot lub inne wskazówki na temat tego “pokoju” w domu .) Skrzynie są wystarczająco mocne, by łatwo się układać, a moja córka prawdopodobnie najbardziej cieszy się z tego, gdy umieszczam niedźwiedzia pod odwróconymi pudełkami, więc musi podnosić je po kolei, aż dotrze do niedźwiedzia.
Gry rodzinne
W miarę, jak twoja rodzina się starzeje, będą mieli więcej zabawy z grami z nieco większym “uderzeniem”. Gry w tej kategorii mogą być odtwarzane przez większość poziomów wiekowych (więc nawet młodzi mogą brać w nich udział), ale mają odpowiednią strategię, aby starsi gracze mieli szansę wykorzystać strategię, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną.
Dungeon Dice
Ten mały wydawca To już od jakiegoś czasu, ale dopiero jesienią odkryłem kostki Lochów i zakochałem się w tym. Oparte całkowicie o kości, gracze rozpoczynają swoją turę, rysując kość potwora, a następnie obracając ją, aby zobaczyć, jak potężna będzie ta runda. Gracze mogą wtedy uciec lub zaatakować, prawdopodobnie prosząc innego gracza o pomoc. Więcej rzuconych kości reprezentuje bronie, tarcze, czary i inne zabawki (w większości posiadające specjalne zdolności), a jeśli gracz (s) ma wyższy całkowity rzut, potwór zostaje pokonany, a aktywny gracz otrzymuje nagrodę i obaj gracze zyskać poziom (czasami zyskuje dodatkową kostkę do rzutu). Czerwone kostki są miksturami jednorazowego użytku, niebieski służy jako sprzęt wielokrotnego użytku (broń i zbroja), a żółty przedstawia potężne artefakty. Gra jest szybka, ponieważ gracz potrzebuje tylko trzech punktów, aby wygrać (1 punkt za każdy artefakt, osiągnięcie poziomu 6 lub pokonanie szczególnie silnego potwora). Gracze biorą udział w grze podczas każdej tury, ponieważ prawie wszystko można zamienić na gry (mikstury, ekwipunek, a nawet pokonywane potwory) i mikstury mogą być użyte dla lub przeciwko aktywnym graczom. Jednak większość zasobów (takich jak mikstury) jest bardzo ograniczona, więc nie widzisz ciągłego “packa na lidera”, który uniemożliwia wygranej jednemu graczowi. Jako zabawna, szybka gra tematyczna, w której rzucasz dużo kostek, daję jej mocne kciuki. (* Uwaga, jeśli robisz zakupy, istnieje “kostka do gry w loch” z lat 70., która NIE jest tą grą).