Przewodnik wakacyjny #2

Samochody (40-70 minut)

Inną nieco starszą grą, jaką spotkałem w tym roku, była gra “budowanie torby”, Automobiles. Rdzeniem gry jest wyścig na kilka okrążeń. Gracze przenoszą swoje samochody, rysując kolorowe kostki z osobistej torby z kostkami. Samochody mogą przesuwać jedną spację o odpowiednim kolorze dla każdej wylosowanej kostki. Kostki niewykorzystywane do ruchu są używane do zakupu nowych kostek. Ilekroć w torbie skończy się kostka, wszystkie zużyte i zakupione kostki są wrzucane z powrotem. Podstawowe, monochromatyczne kostki służą do poruszania się. Białe kostki są niedrogie, ale poruszają się tylko na niewielkiej odległości. Ciemniejsze kostki, takie jak czarny lub ciemnoszary, przenoszą samochody znacznie dalej (ale dopasowane przestrzenie kolorów nie zawsze są dostępne). Gra ma jednak również bezużyteczne brązowe kostki, które przedstawiają “zużycie” w samochodzie, a użycie ciemniejszych kostek daje graczom więcej nosić kostki. Można również nabyć kolorowe kostki i zapewniać graczom specjalne opcje, takie jak rysowanie dodatkowych kostek, poruszanie się w specjalny sposób lub eliminowanie zużywających się kostek. Moc kolorowych kostek jest podyktowana kartami wybranymi na początku wyścigu, więc nigdy nie jest to ta sama mieszanka dwa razy. Ekspansja, sezon wyścigowy, dodaje więcej kart do kolorowych kostek i ma nowe ścieżki, na których można ścigać się (jeden konkretny, który jest dobry dla 2 lub 3 graczy). Rozszerzenie ma również zasady dla trwającego turnieju składającego się z kilku wyścigów z rzędu . Gracze otrzymują określonego kierowcę (wraz z niewielką specjalną mocą) i mogą używać specjalnych mocy na karcie sponsora pod koniec każdego wyścigu. Gracze utrzymują również miks kończący kostki na początek następnego wyścigu, dodając więcej strategicznych decyzji, ponieważ gracze muszą zdecydować, czy ważniejsze jest wygrać ten wyścig, czy przygotować ich mix kostek na następny.

Sonar (2-4 p, 35 USD, 30 minut)

W zeszłorocznym przewodniku zamieściłem świetną dwójkę, kapitana Sonara grającego w stylu Pancernika z 8 graczy w czasie rzeczywistym. Chociaż jest to świetna zabawa, nie jest łatwo pobudzić 8 (lub co najmniej 6) graczy do pełnej gry. Kontynuacja, Sonar, jest przeznaczona dla dwóch graczy lub dwóch drużyn. Po raz kolejny gracze mają własną planszę do gry na sucho, przedstawiającą wyspy na siatce 10 × 10 oceanu. Kapitan publicznie deklaruje ich ruch (N, E, S, W) i odkłada jeden punkt mocy dla systemów podwodnych. Tymczasem przeciwnik radiowy rejestruje ten ruch na przezroczystej plastikowej nakładce na górze własnej mapy. Ponieważ okręty podwodne nie mogą przepłynąć przez swoją wcześniejszą ścieżkę (lub przez wyspy), radiotelegrafista powoli gromadzi wystarczającą ilość informacji, aby określić położenie wroga. Jeśli znana jest pozycja opozycji, kapitan może wystrzelić torpedę (wykorzystując całą energię swojego systemu), jeśli trafi trafienie. Uderz w przeciwnika dwukrotnie, aby wygrać grę. Jeśli kapitan czuje, że ich ścieżka stała się zbyt restrykcyjna, może “wynurzyć się”, co wymazuje ich poprzedni kurs, ale także ujawni wrogowi jego dokładną lokalizację. Energia łodzi podwodnej może być również użyta do sprawdzenia położenia wroga lub “uciszenia” poprzez wykonanie niezapowiedzianego ruchu. Gra szybko przenosi się do napiętej gry w kotka i myszkę, gdy gracze próbują zlokalizować grę i uniknąć jej zlokalizowania. Zakręty są szybkie i wściekłe i utrzymują wysoki poziom intensywności w trakcie gry.

Strategia rodzinna

Są to świetne gry dla większości rodzin – lub grupy dorosłych, którzy szukają średniej wielkości gry, aby grać spokojnie przy stole, aby zakończyć wieczór. Są to gry zręcznościowe lub imprezowe, ale są na tyle proste, że mogą je polubić nastolatki lub preteens.

Fotosynteza (2-4 p, 45 USD, 30-60 minut)

Jedną z bardziej imponujących gier, które pojawią się w tegorocznym przewodniku, jest fotosynteza. Gracze po kolei umieszczają trójwymiarowe kartonowe drzewa na planszy, spowalniając wypełnianie ich w celu utworzenia lasu. Gracze próbują zdobywać punkty, zbierając światło słoneczne na swoich drzewach, oddanych od “słońca”, które powoli porusza się po zewnętrznej stronie planszy. Gracze wybierają lokalizację, a także wielkość swoich drzew po ich umieszczeniu. Drzewa mogą zacieniać inne, mniejsze drzewa, więc trzeba zdecydować, czy umieszczenie większego drzewa, w którym może być częściej uderzany przez światło słoneczne, jest lepsze niż umieszczenie małego, taniego, które może w przyszłości spłacić więcej. Pod koniec gry mały las, który tworzy się na planszy, jest przyjemną atrakcją, która pozwala następnym graczom usiąść do gry.

Exit: The Game (1-6p, 15 USD, 45-90 minut)

Pokoje Escape zyskują coraz większą popularność, więc naturalne jest, że ktoś próbuje wnieść to samo do domu. Exit: The Game to seria (jednorazowych, oczywiście) gier, które próbują naśladować ucieczkę. Używając kolorowej tarczy złożonej z wielu pierścieni i talii kart, gracze próbują “uciec” od swojej sytuacji rozwiązując szereg łamigłówek. Zazwyczaj jedna lub więcej kart służy jako “lokalizacja” z ukrytymi wskazówkami, które pozostawiają innym kartom układanki. W jednej grze “odblokowaliśmy” nowy pokój (kartę) w połowie dając nam więcej rzeczy do wymyślenia. Zakres łamigłówek obejmuje zarówno słowa kodowane, jak i kształty fizyczne najlepiej rozwiązane poprzez rozcięcie kart na kawałki. W serii Exit: The Game znajduje się sześć gier zręcznie oznaczonych jako trudne (od 2,5 do 4,5 w skali 5-punktowej). Ponieważ karty są standardowymi rozmiarami kart do gry, nie polecam gry więcej niż pięciu graczom, ponieważ tylko tyle osób może wtedy spojrzeć na daną kartę. Jeśli podoba ci się cały pomysł, istnieją inne opcje, takie jak Escape Room: The Game, który ma fizyczne plastikowe pudełko z zegarem LED, który wymaga określonego zestawu kluczy do wzięcia udziału w wygranej. Exit: The Game to gry jednorazowe, podczas gdy Escape Room: The Game ma cztery różne “pokoje” w jednym pudełku.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.