Przewodnik wakacyjny #3

Hero Realms (1-4 osoby, 20-30 minut)

Gracze zaczynają od talii kart, a następnie używają tych kart, by kupić lepsze karty i złożyć je na swoją talię. W ten sposób pokład talii powoli staje się coraz potężniejszy. Hero Realms, luźno oparty na popularnym budowniczym Star Realms, ma graczy budujących talie kart z motywem fantasy. To, co nadaje tej grze unikalny wymiar, to początkowe “klasowe” talie (osobno), które dają graczom różne karty startowe i specjalne moce do wykorzystania w grze (w przeciwieństwie do ogólnych “znaków” w podstawowej grze). Gra może być gra się jako normalna gra przeciwko graczowi, ale ma też kilka innych unikalnych trybów, takich jak wiele gier, w których jeden gracz staje się silnym potworem “szefem”. Co mnie najbardziej interesuje w grze, to możliwość grania w talii kampanii. Seria połączonych gier rozgrywana jest wspólnie, a zmiany w talii graczy (w tym specjalnych kartach nagrody) są kontynuowane od jednej gry do drugiej.

Gry imprezowe

Im więcej tym lepiej! Gry towarzyskie mogą pomieścić co najmniej 6 graczy i, w przeciwieństwie do niektórych gier, wydają się być bardziej zabawni dla większej liczby graczy.

Szczęśliwy łosoś (2 minuty)

Być może najdziwniejszą grą na liście w tym roku jest Happy Salmon. Gracze zaczynają od własnej talii kart (wszystkie talie są takie same), dobierają ich górną kartę, a następnie znajdują innego gracza, który trzyma tę kartę. Ci dwaj gracze następnie wykonują akcję razem, a następnie mogą odrzucić tę kartę. Pierwszy gracz, który pozbył się wszystkich swoich kart, wygrywa. Oczywiście zabawa polega na wykonywaniu ruchów wymaganych przez karty. Wysoka 5 oznacza oczywiście dawanie sobie nawzajem wysokiej piątki. Walić go! Wymaga od graczy pięści guz. Switcheroo ma graczy, którzy zmieniają miejsce przy stole (lub grupowaniu), a Happy Salmon chwyta się nawzajem za nadgarstki i wielokrotnie klepie palce / dłonie przed przedramienia innego gracza. (Pomyśl o flopie na lądzie.) Jeśli gra dla 6 graczy nie jest wystarczająco szalona, ​​gra jest dostępna w dwóch wersjach: niebieskiej i zielonej. Pokrywy oznaczone kolorami różnią się w obu wersjach, dzięki czemu gra może obsłużyć do 12 osób. (To coś więcej niż “do jedenastu”!)

Poważne gry strategiczne

Są to gry dla poważniejszych graczy planszowych. Mają one kilka zasad i wymagają nieco więcej czasu na grę. Jednak mogą to być najbardziej satysfakcjonujące gry dla tych, którzy chcą spędzić czas siedząc przy stole. Oto para, którą mogę gorąco polecić. Punkt cenowy może cię przestraszyć, ale zapewni wiele godzin radości i często można go znaleźć przy odrobinie rabatu. (Słowo ostrzeżenia, dwa przedstawione w tym roku są szczególnie epickie w zakresie.)

Gloomhaven (1-2 godziny na scenariusz)

Uderzając w świat gier jak burza, Gloomhaven wyprzedał się i nieprzerwanie generował buzz przez cały rok, obecnie zajmując 2. miejsce dla najlepszej gry wszechczasów (według rankingu BoardGameGeek – najwyższej witryny gry planszowej). Dostępny w sklepach detalicznych w styczniu , ta ogromna gra (ponad 20 funtów) to połączenie walki drużynowej i wybierz własną przygodową fabułę. Gracze rozpoczynają grę jako jedna z kilku postaci klasowych i otrzymują osobisty, długoterminowy cel. Gra rozgrywa się w bitwach opartych na scenariuszach (wraz z miniaturami graczy i przeciwnikami na zestawie płytek opartych na siatce heksadecymalnej), ale ukończenie scenariusza prowadzi do nowych opcji scenariusza. Walka obraca się wokół gry dwóch kart z ręki kart i użycia jednego do ruchu i jednego do ataku. Wykorzystane karty są odrzucane i zwykle można je odebrać, wykonując krótki odpoczynek. Jednak jedna karta jest usuwana ze scenariusza za każdym razem, gdy tak się dzieje, aby ręce graczy stopniowo się zmniejszały. Jeśli zostaniesz zredukowany do mniej niż dwóch kart, zostaniesz uznany za “zagubionego” i wykonasz go dla tego scenariusza. Ogromne pudełko jest wymagane, ponieważ jest to również “starsza” gra w stylu. Gdy gracze dopełniają scenariuszy i podejmują decyzje związane z historią, otwierają się nowe obszary do eksploracji (umieszczanie naklejek na dużej mapie gry), reputacja jest śledzona, podobnie jak poziom mocy miasta Gloomhaven (otwierając lepszy sprzęt i wyższe postacie). Pudełko z grami zawiera wiele mniejszych pudełek i talii kart, które wprowadzają nowe elementy fabuły, scenariusze, potwory i, co najważniejsze, nowe postaci. Podczas gdy tylko kilka jest dostępnych na starcie, gdy postać spełnia swój osobisty, długoterminowy cel, MUSI przejść na emeryturę i odblokować nowy typ postaci (jest ich około 17). Możesz zacząć od nowa z tą samą klasą postaci, jeśli musisz, ale to byłaby inna postać (nowe magiczne przedmioty, umiejętności, doświadczenie, itp.) Dwadzieścia funtów i 140 $ to bestia gry pod każdym względem, ale jest dużo treści. Można oczekiwać, że zagrają znacznie więcej niż 50 scenariuszy, zapewniając co najmniej tyle godzin radości (być może dwa razy więcej). Analizowane w ten sposób, że jest bliżej do 3 USD na godzinę dla maksymalnie czterech graczy, trudny punkt cenowy do dopasowania. Nie uwzględnia to nawet gry jako jednorazowego scenariusza z użyciem “losowo wygenerowanych” kart scenariuszy. To spora inwestycja, ale warta dla odpowiednich graczy.

Tutaj stoję (3-6 godzin)

Ponieważ w październiku 2017 roku przypada 400. rocznica reformacji, jak mogę nie włączyć gry planszowej skupionej na tej epoce historii? Znaki takie jak Martin Luther, John Calvin, Ignacy Loyola, Henryk VIII, Karol V, Franciszek I, Hernán Cortés i Mikołaj Kopernik byli aktywni w tym czasie. Gra ma także epicki zakres, ale powtarzające się gry są po prostu tym, że nie ma trwającej kampanii. Oprócz unikalnego tematu, to co przyciąga mnie do tej gry to asymetryczne cele i zasoby sześciu stron. Zasadniczo toczą się jednocześnie wiele małych wojen. Sześć stron to: Turcy, Habsburgowie, Anglia, Francja, protestanci i katolicy. Punkty zwycięstwa można zdobywać na kilka powszechnych sposobów, ale każda ze stron ma bardzo indywidualne cele. Protestanci próbują tłumaczyć Biblię, podczas gdy katolicy budują Katedrę Świętego Piotra. Oczywiście obaj starają się również “przekształcić” obszary tablicy w ich własny rodzaj religii. Anglia i Francja próbują odkrywać nowy świat, ale Anglia próbuje także narodzić spadkobiercę (poprzez wielokrotne rozwody i małżeństwa). Habsburgowie są zajęci próbą utrzymania pozycji między różnymi siłami w pracy, a Turcy są po prostu piratów tak bardzo, jak to możliwe. Oznacza to, że nowi gracze mogą skupić się na najważniejszych dla nich zasadach (grupy religijne ignorują Nowy Świat, podczas gdy prawie każdy może zignorować reformę i jej debaty.) Gra jest oparta na kartach, ponieważ gracze mają karty Wykorzystaj do wykonywania akcji Karty mogą być rozgrywane ze względu na ich specjalną zdolność (bardzo powiązane tematycznie z wydarzeniami w danym okresie) lub są (częściej) zużywane na kilka “punktów akcji”, które można wydać na bardziej ogólne działania. gra z dużą ilością możliwości negocjacji, ponieważ gracze mogą chcieć negocjować przeciwnika, aby zagrać w specjalną akcję karty Tak, gra ma mocną staroświecką grę wojenną zarówno pod względem rozmiaru, jak i zasięgu, ale motyw i zastosowanie specjalnych kart akcji sprawia, że ​​gra toczy się w prostym starciu różnych zestawów liczników.Ten stanik wyróżnia się z tłumu ciężkich gier planszowych ze względu na jego unikalny motyw i jak ten temat czysto wiąże się z sześcioma graczami gra, w której każdy ma swój własny, unikalny program.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.