Przyjazna dla dzieci gra planszowa
Gry nie zawsze dotyczą poważnej strategii, wpatrując się w planszę, dopóki twój przeciwnik nie podejmie kolejnej przemyślanej decyzji. Istnieje wiele gier na rynku, idealnych dla graczy, którzy chcą dodać odrobinę zręczności i / lub głupoty do następnej gry. Może to być dobre dla młodszych graczy, którzy mogliby mieć problemy z siedzeniem. Oto kilka gier, w które grałem przez ostatnie kilka miesięcy, które wydają się pasować do rachunku.
Ukloo wydawnictwa Ukloo Kids Inc.
Mniejsza gra planszowa i więcej działań, Ukloo zapewnia talię kart zawierającą wskazówki dotyczące przedmiotów zwykle znajdujących się w domu. Karty pojawiają się na trzech poziomach, co odpowiada w przybliżeniu trudności wskazania (zarówno w słownictwie, jak i krytycznym myśleniu). Jedna osoba (rodzic lub inny gracz) ukrywa kilka kart w domu w “łańcuchu” – gdzie umieszcza się jedną kartę w miejscu odpowiedzi na poprzednią wskazówkę. Następnie gracze ścigają się przez dom (wspólnie lub osobno), aby przegonić wskazówki i znaleźć ostatnie. Poszukiwacze mogą zdobyć punkty lub wygrać inną nagrodę.
W praktyce zwykle używam kart do polowania na śmieciających się w pobliżu domu – bez żadnego realnego celu poza ukończeniem łańcucha wskazówek. Po zakończeniu łańcucha inny gracz otrzymuje szansę na ustawienie następnej rundy wskazówek.
Gra faktycznie występuje w dwóch wersjach. Standard (edycja Riddle) ma wyzwania i odpowiednie słownictwo dla dzieci w wieku 5 lub 6 lat. Wczesne wydanie Reader ma prostsze wskazówki i bardzo początkujący słownik, umożliwiając zabawę dzieciom w wieku 4 lub 5 lat. Ponieważ jest to część gry, wydanie czytelnika może być świetnym sposobem na pobudzenie młodszych dzieci w ich umiejętnościach czytania.
Werdykt: Można po prostu odtworzyć ten sam pomysł w całym domu, tworząc własne wskazówki, mając gotowy zestaw, który świetnie nadaje się do szybkiej gry. Podczas gdy ograniczona liczba zawartych wskazówek w końcu się wyczerpią, niektóre z nich mogą być ponownie wykorzystane kilka razy, ponieważ mogą odnosić się do kilku możliwych miejsc w domu. Kiedy rzeczy stają się zbyt oswojone, zawarte wskazówki służą również jako przykłady do naśladowania podczas tworzenia własnego. Wczesna edycja czytnika.
Monster Laundry od HABA
Pierwszym krokiem w Monster Laundry jest wzięcie rozciągliwej linii do prania (faktycznej elastycznej liny) i umieszczenie jej wokół graczy. (Zasady sugerują, że są pod ich ramionami, podczas gdy ja wolę przy szyi każdego z graczy.) Stos spinaczy do bielizny i papierowy potwór są umieszczane w centrum graczy. Następnie gra jest odtwarzana w naprzemiennych fazach. W nieparzyste rundy, gracze ścigają się, aby zebrać wszystkie potwory w swoim kolorze, a następnie powiesić je na sznurku. Jednak potwory mają na sobie zarówno gwiazdy, jak i plamy. Gwiezdne potwory muszą zostać przycięte na lewo, a okręgi po prawej. Pierwszy gracz, który ukończył, otrzymuje złoty clothespin.
Na równych rundach gracze próbują przypiąć jednego potwora z każdego koloru, a najszybszy otrzymuje znowu złoty clothespin. Gracz przechodzi na przemian, dopóki ktoś nie zdobędzie trzech złotych spinaczy do bielizny i zostanie ogłoszony zwycięzcą.
Werdykt: fajna gra, która powinna zainteresować młodszych (5-10) graczy. Dorośli mogą cieszyć się grą lub dwiema nowinkami, ale nie ma żadnej głębszej strategii ani stałego humoru, aby wesprzeć dalszą grę. Jak to zwykle bywa w przypadku gier zręcznościowych, gdy jeden gracz jest nieco lepszy od innych, ten gracz wygrywa prawie każdą rundę, a gra kończy się zwycięskim zwycięstwem. Gra ma kilka sugestii dla graczy z handicapami (głównie opóźniające start), ale są one mało efektywne, jeśli gra się z wieloma dziećmi (które często reagują sztucznymi handicapami). Zasadniczo jest to zabawne, ale po kilku zabawach moje dzieci i ja jesteśmy szukam czegoś innego.
Kciuki w górę! od Orange Games
W Thumbs Up !, gracze ścigają się, aby umieścić kolorowe pierścienie na kciuku w określonej kolejności. Jeden gracz podrzuca kartę z centralnego pokładu. Następnie gracze ścigają się, aby umieścić odpowiednie pierścienie na kciuku w odpowiedniej kolejności. Pierwszy gracz, który ukończył wyzwanie i krzyczy “kciuk w górę”, zatrzymuje kartę wyzwania. Zbierz pięć kart wyzwania, aby wygrać.
Prosta mała gra zręcznościowa, dostępna dla prawie wszystkich grup wiekowych. Czytanie nie jest wymagane, ale dzieci muszą mieć możliwość szybkiego sortowania numerów od 1 do 5 we właściwej kolejności. Karty są najlepszą częścią gry. Nie są po prostu listą pierścieni i kolorów, ale są liczbami wyświetlanymi w kreatywny sposób. Można je układać w nakładające się balony, zestaw kół zębatych, koszulki sportowe i piłki itp. Różnorodność obrazów uniemożliwia dość prostą grę, która staje się zbyt zwietrzała, zmieniając karty tylko na tyle, by wymagać koncentracji w celu zamówienia. umiejętność właściwego ułożenia pierścieni.
Werdykt: Ładna, niedroga gra, którą łatwo można uchwycić i szybko zagrać. Nie ma tutaj strategicznej głębi, ale nie jest potrzebna. Jego prostota pozwala młodszym graczom, ale wciąż potrzebna jest szybka ocena kolejności dzwonków na karcie. Główną wadą jest to samo dla wielu rodzajów gier zręcznościowych / reakcji, gracz, który jest nieco lepszy, wygrywa prawie każdą kartę. Gra jest najlepsza, gdy gracze mają prawie taki sam poziom umiejętności. Jedną z opcji przy zabawie z dziećmi jest wymaganie, aby układały tylko podzbiór wymienionych pierścieni.
Podnieś to! – USAopoly
W grze Lift It !, gracze próbują zbudować stos obiektów wyświetlanych na karcie. Wyzwanie polega na użyciu dołączonego plastikowego dźwigu do zaczepienia każdego przedmiotu (który jest pełen dziur) i podniesienia go w odpowiednie miejsce. Podobnie jak w przypadku innych gier tego typu, gracze zdobywają punkty, aby awansować dookoła planszy, aby jako pierwsi zebrać wystarczającą ilość punktów. Czasami gracze ścigają się z czasem, a innym razem się ścigają. Zupełnie ignoruję aspekt gry planszowej i traktuję to jako serię wyścigów jeden na jednego (lub 1 na 1 na 1), aby ukończyć daną kartę. Gra skaluje się z umiejętnościami, ponieważ karty mają wiele poziomów trudności. W ten sposób teoretycznie może być wyścigiem pomiędzy młodszymi i starszymi graczami, dzięki czemu młodsi (lub przynajmniej mniej sprawni) gracze mogą łatwiej budować.
Moim ulubionym sposobem gry jest przymocowanie dźwigów do głów graczy. Jest poręczny elastyczny pasek, który pozwala graczowi przyczepić żuraw do czoła. Następnie muszą użyć głowy (i dźwigu), aby podnieść i umieścić przedmioty pasujące do karty. Gra nie jest tak głęboka ani długa, ale rozgrywana w trybie “czoło”, jest zabawna dla wszystkich graczy (graczy i obserwatorów).
Werdykt: bardzo rozrywkowa gra, która tworzy zabawę, sprawiając, że gracze działają w niekonwencjonalny sposób. Ponieważ niektóre wyzwania są po prostu wyścigiem z czasem (a nie głową w głowę), gra nie cierpi tak bardzo z powodu niewielkich różnic w umiejętnościach graczy. Jest to gra, w którą możesz uczestniczyć na imprezie lub zebrać i będzie bawić zarówno graczy, jak i obserwatorów.
Wszystkie cztery gry są świetnymi grami dla dzieci, podczas gdy wszyscy oprócz Ukloo mogą bawić dorosłych w odpowiednim otoczeniu. Ze względu na współczynnik prędkości, gry zręcznościowe mogą zdecydowanie faworyzować niewielkie różnice w umiejętnościach – chociaż Lift It! łagodzi to nieco, oferując wyzwania w pojedynkę w czasie. Na szczęście nie jest trudno tworzyć pewne utrudnienia podczas gry z młodszymi graczami. Wszystkie cztery gry są skierowane do młodszych graczy, ale uważam, że Lift It! jako najlepsza gra zespołu, jeśli grasz w “dorosłym” tłumie. Częściowo wynika to z wyzwania, ale także ze względu na zabawne sytuacje, które może wywołać.