Survive: Space Attack!

Czy twoi ludzie mogą opuścić zapadającą się stację, unikać obcych i sprawić, że będzie bezpieczna? Gracze wykonują obrót, przenosząc członka załogi, niszcząc część stacji, a następnie przesuwając jednego z kosmitów. Zanurz się w zniszczonym kawałku lub zjedzony przez kosmitów, a twój członek załogi już nie ma. Osiągnij jedną z dróg ucieczki z członkiem załogi, aby zdobyć punkty. Gra jest łatwa do zrozumienia, ale zabawa polega na wykorzystaniu specjalnych umiejętności i po prostu na dobraniu innych graczy. Szybka, oparta na konfliktach gra, która pozwala graczom naprawdę trzymać się swoich sąsiadów.

Przetrwaj: Space Attack!
Wydawca: Gry Stronghold
Wiek: 8+
Gracze: 2-4
Czas: 60 minut

Obiekt Survive: Space Attack! jest zdobycie jak największej ilości twoich 10 członków załogi do punktów skoku na czterech rogach planszy. Gracze zdobywają punkty za każdą załogę w zależności od wartości (od 1 do 6 punktów) od spodu. Gracze zdobywają także jeden punkt za każdy unikalny punkt skoku. Cel jest prosty, ale wykonanie zadania nie jest proste. Załoga może zostać zjedzona przez krążące obce drapieżniki, zginie podczas wybuchu ostatniej stacji lub nawet zostanie wciągnięta w czarną dziurę!

Gra rozpoczyna się od centralnej stacji zbudowanej z sześciokątnych płytek przedstawiających sekcje ładunku, siedliska, mostu lub rdzenia reaktora. Gracze otrzymają dwa żetony na ucieczkę, umieszczają wszystkich członków załogi na kafelkach stacji, a obca królowa umieszczona jest na każdym rogu planszy (obok punktów skoku), a także jedna królowa na środku stacji. Po odłożeniu gracze nie mogą już sprawdzać wartości punktowej swoich członków załogi (wyświetlane na ich spodniej stronie). Płytki stacji kosmicznej są powoli usuwane przez graczy, aby symulować rozerwanie stacji. Ciekawym akcentem jest to, że każda płytka ma również specjalną akcję pod spodem. Oznacza to, że każdy usunięty fragment stacji daje graczowi moc jednorazową do wykorzystania w przyszłości.

Kolejka gracza składa się z czterech akcji. Po pierwsze, mogą (ale nie muszą) zagrać na planszy nową istotę obcą (jeśli mają ją na grzbiecie zebranego kafelka). Po drugie, mogą wykonać trzy ruchy. Ruch polega na przeniesieniu członka załogi, przeniesieniu statku (który może mieć członków załogi na pokładzie) i odpaleniu lasera (jeśli masz członka załogi w miejscu lasera.) Są też płytki, które można wydać, aby dać dodatkowe i unikalne działania podczas tego faza, taka jak zamiana dwóch członków załogi, przenoszenie obcych istot, nawet poruszających się statków, nad którymi nie masz kontroli. Po trzecie, gracz usuwa jedną z płytek stacji i utrzymuje ją do użycia później (niektóre płytki mają natychmiastowy efekt). Płytki należy usunąć zgodnie z typem (więc płytki reaktora są ostatnie, z których jedna ma grę -reending core breach event.) Przy dobrym stosowaniu komponentów, płytki mają różną grubość. Cieńsze płytki są pierwszymi, które należy usunąć. Ostatnią akcją gracza jest rzucenie kostką stworzenia. Następnie mogą przesunąć jedno stworzenie typu pokazane na kości, z nadzieją, ze strasznymi konsekwencjami dla wrogów.

Gra jest dość prosta, by ją zrozumieć, ale serce gry leży na wiele sposobów, na które mogą wpływać stworzenia i ruch. Członkowie załogi mogą przesunąć się o jeden heks na stacji lub “dryfować” w przestrzeni kosmicznej. Słup ucieczki porusza się o jeden heks w każdym ruchu, ale może pomieścić do 3 członków załogi. Myśliwiec ma tylko jednego członka załogi, ale może poruszać się w dowolnym miejscu w linii prostej. Fighters mogą również służyć do zabijania stworzeń. Wchodzenie w nie zabije stwory, które są następnie odbierane przez aktywnego gracza i mogą być umieszczone na później w grze. Ruch można również wydać, aby umożliwić załodze na stacji aktywowanie laserów w celu zabicia potworów (ponownie dając żetony stworów aktywnemu graczowi).

Tymczasem na planszy krążą trzy istoty. Zahaczcie się o wszystkich bezbronnych członków załogi, podczas gdy wojownicy skupią się na jedzeniu statków (bojowników lub kapsuł ratunkowych), z którymi się spotykają. Po tym, jak wojownicy pożerają swoje okręty, pasażerowie pozostawiają dryf na otwartej przestrzeni. Z kolei Queens rządzi radą. Zjadają całą załogę i wszystkie statki na heksie.

Werdykt:
Gra działa na zasadzie równowagi między pracą zespołową a mechaniką “weź to”. Czy współpracujesz, aby zdobyć swoją kapsułę ratunkową pełną załogą do wyjścia, czy porzucisz statek i wyślesz królową, aby zjadł resztki? Nieznana (dla innych graczy) wartość punktowa członków załogi gracza pomaga utrzymać wszystkich w grze, ponieważ prawdziwy lider nigdy nie jest znany. Może również generować pewne blefy i podwójne blefy, gdy gracze próbują ratować swoich wartościowych graczy, nie dając nikomu szansy na ich prawdziwą wartość.

Podoba mi się, jak gra zapewnia różnorodność w trakcie gry. Początkowo gracze i stwory poruszają się raczej przewidywalnie, ale gdy więcej płytek stacji zostanie usuniętych (a obcy zostają zabici) gracze zaczynają mieć więcej opcji na swoich obrotach. Moce kafli stacji (nigdy nie wiadomo, co jest pod spodem) zapewniają odrobinę losowości, ale odpowiednią ilość na krótką rodzinną grę. Główną przeszkodą w grach rodzinnych będą agresywne interakcje gracza z graczem. Jest to pewne, że będziesz utrudniać plany innych graczy. Jest to albo wada, albo funkcja gry, w zależności od twoich graczy. Podobnie jak w przypadku wszystkich tego typu gier, rzeczy mogą stać się dość polityczne, ponieważ niektórzy gracze atakują innych. Wejdź do gry z tymi oczekiwaniami i wszystko powinno być w porządku.

Kiedy bezpośredni konflikt nie jest problemem, Przetrwaj: Space Attack! tworzy zabawną rodzinną grę, która nie jest mile widziana. Bardziej doświadczeni gracze mogą nie czerpać zadowolenia z wiodącego aspektu gry. Jednakże, ponieważ rzeczywisty wynik jest znany tylko na końcu, a długość gry jest krótka, może łatwo znaleźć miejsce w doświadczonym obrocie gracza

Gra rozpoczyna się w łatwym tempie, ale potem zaczyna się w trudnej sytuacji, gdy gra toczy się dalej. Jednak złożoność zasad polega głównie na mocy płytek stacji. Zasady są dość jasne, jeśli chodzi o ich umiejętności, a niektóre ikony graficzne pomagają, ale wymagany jest pewien poziom kompetencji, aby wykorzystać moce dla własnej korzyści. Niewielka przypadkowość w grze pomaga wyrównać umiejętności gracza, dając młodemu setowi (szczególnie jeśli się zbuntują) strzał w bicie swoich rodziców. Jeśli chodzi o sztukę i tematykę, członkowie załogi są dość abstrakcyjni, a kosmici są cudownie kreskówkowe. Zakres wieku 8+ na pudełku jest prawie prawidłowy, ale myślę, że nie byłbym o wiele młodszy.
Ostatnia uwaga: gra ma rozszerzenie o 5-6 graczy i ekspansję “Crew Strikes Back”, która daje niektórym członkom załogi specjalne umiejętności. Nie byłem w stanie wypróbować żadnego z nich, ale byłbym nieco ostrożny wobec większej gry (może 5 graczy) z powodu zwiększonego chaosu i długości gry. Jednak przekazanie załodze nowych umiejętności brzmi całkiem zabawnie.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.